خراسان جنوبی _سرهنگ دوم فاضل مریمی فرمانده نیروی انتظامی بشرویه گفت : طراحی و معماری پلیس آینده بر اساس پلیس هوشمند و مشارکت مردم برنامه ریزی شده است.

آسیب های اجتماعی دغدغه پلیس است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛سرهنگ دوم "فاضل مریمی" فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بشرویه در جمع نمازگذاران جمعه این هفته با تشریح بخشی از عملکرد این نیرو گفت : با توجه به رویکرد جدید مبنی بر شکل گیری پلیس هوشمند حوزه ماموریت های پلیس متنوع تر شده و سعی شده است با جرائم نوظهور برخورد جدی تر و هوشمندانه صورت گیرد

وی گفت :با فعال شدن سامانه های مختلف در چند ساله گذشته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه برتر الکترونیک معرفی شده که خود نشانه پیشرفت به سوی عملیات هوشمندانه است .

سرهنگ مریمی یادآور شد : وضعیت امنیتی شهرستان بشرویه بسیار مطلوب تر از سال گذشته است و توفیقات خوبی حاصل شده است .

فرمانده انتظامی بشرویه با اشاره به آمارهای عملکردی این نیرو هم اظهار داشت : نیروی انتظامی بشرویه در خصوص برخورد با پدیده سرقت عملکرد بسیار خوبی ارائه نموده که شاهد کاهش پنجاه درصدی این جرم و افزایش نوزده درصدی کشف سرقت را داشته است .

وی گفت : یکی از بخشهایی که در موضوع سرقت ها باید مورد توجه قرار داده شود همکاری مردم عزیز و بخصوص کشاورزان و دامداران در حفظ و نگهداری و ایمن سازی محل محصولات کشاورزی و دامی است که انتظار داریم مراقبت بیشتری صورت گیرد .

مریمی به کشف سوخت قاچاق هم اشاره کرد و گفت : با توجه به تحقق شعار سال گذشته میزان کشف سوخت قاچاق در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد رشد داشته است ؛ که نشان از دقت نیروهای انتظامی در بازرسی محموله های سوختی است .

فرمانده نیروی انتظامی با اظهار تاسف از بروز حوادث و سوانح رانندگی هم گفت : تمام تلاش نیروی انتظامی برای ایمن سازی و امنیت خاطر دارندگان وسائط نقلیه موتوری است ولیکن متاسفانه در حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته نزدیک به ۵۶ درصد رشد داشته ایم که دامنه سنی حادثه دیدگان بین ۲۵ تا ۳۵ سال بوده و۴۷ درصد این حوادث توسط راکبین موتور سکلت رخ داده است و انتظار داریم از مردم شریف شهرستان در رانندگی با وسائط نقلیه از کمر بند ایمنی و کلاه ایمنی حتما استفاده کرده و در تردد از معابر فرعی به اصلی رعایت حق تقدم را داشته باشند .

وی از برخورد با متخلفین در شبکه های سایبری هم خبر داد و گفت : متاسفانه در شبکه های اجتماعی عده ای از عدم آگاهی کافی کاربران سوء استفاده کرده و با ارسال پیامک به بهانه های دروغین برنده شدن در مسابقات کاربران رابه پای دستگاههای کارت خوان و یا درگاههای اینترنتی میکشانند و اطلاعات بانکی آنان را کپی و اقدام به سرقت های اینترنتی می کنند که لازم است مردم با هوشیاری و دقت کافی از قرار دادن رمز دوم اینترنتی خود به هر شخص و یا درگاه خرید و فروش اینترنتی خود داری کنند .

فرمانده انتظامی بشرویه به بروز برخی آسیب های اجتماعی هم اشاره کرد و گفت : یکی از دغدغه های اصلی پلیس مسئله آسیب های اجتماعی است و درخواست می شود از مردم با فرهنگ بشرویه ضمن نظارت بر رفتار فرزندان خود پلیس را در کاهش آسیب های اجتماعی یاری کنند .  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.