زمزمه‌های عصر چهارشنبه هفته گذشته مبنی بر کناره‌گیری فرهاد مجیدی از کادر فنی تیم المپیک هر چند زیاد جدی گرفته نشد اما انتشار خبر کناره‌گیری او در فضای مجازی از هدایت تیم المپیک نشان داد دقیقاً همان طور که انتظار می‌رفت او به دلیل دخالت‌های برخی اعضای کمیته فنی از ادامه فعالیت در این سمت منصرف شده و دیگر قصد همکاری با فدراسیون فوتبال را ندارد.


قدس آنلاین: با وجود اینکه خبر کناره‌گیری فرهاد مجیدی در فضای مجازی و محافل خبری فراگیر شد مسئولان فدراسیون فوتبال از هر گونه اظهارنظر در این ارتباط خودداری کردند تا شاید راهکاری برای مدیریت این پروژه پیدا کنند. اما در این میان، سکوت مهدی تاج جالب توجه است چون برخی نزدیکان فدراسیون فوتبال معتقدند رئیس فدراسیون، حامی اول و آخر فرهاد مجیدی است و به وی اطمینان داده بود که تا پایان از حضور وی حمایت خواهد کرد، اما انگار مهره‌های پنهان و تصمیم‌ساز در سایه فوتبال ایران قدرتی فراتر از قدرت مهدی تاج دارند و با فشار حداکثری خود عرصه را برای ادامه فعالیت مجیدی در کادر فنی تیم امید تنگ کردند تا او خودش کنار برود.

*استیلی در کمین

حالا گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که ممکن است حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم المپیک جای مجیدی را روی نیمکت پر کند. در این مسیر افرادی چون حسین کلانی، عضو کمیته فنی فدراسیون نیز از حضور استیلی در رأس کادر فنی حمایت می‌کنند اما در مقابل، افرادی نیز مخالف انتخاب استیلی هستند چون آن‌ها معتقدند انتخاب او نه تنها پیامدهای منفی بسیار زیادی دارد بلکه حاشیه‌ای بزرگ برای فدراسیون به وجود خواهد آورد تا سرنوشت این تیم با ابهام‌های جدیدی فارغ از مسائل فنی پیوند بخورد.

نکته جالب توجه دیگر اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک که از ابتدا با حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم المپیک موافق نبودند با سکوت خود تلویحاً از این اتفاق استقبال کردند، اما این چراغ سبز آن‌ها به این معنا نیست که هدایت تیم المپیک به حمید استیلی سپرده شود بلکه معتقدند یک مربی نام‌آشنا و سرشناس، مسئولیت فنی این تیم را برعهده گیرد.

از رفتارهای مدیریتی سیدرضا صالحی امیری به عنوان عالی‌ترین مقام کمیته ملی المپیک می‌توان نتیجه گرفت که او برای تحکیم بخشیدن به جایگاه خود علاقه‌مند است فردی پرآوازه هدایت تیم المیپک را برعهده گیرد تا بتواند زیر سایه نام بزرگ سرمربی بعدی ناکامی احتمالی این تیم را پنهان کند.

*گزینه نمازی

اما مهدی تاج که حالا با هجمه شدید انتقادات پیشکسوتان فوتبال مواجه شده است بهترین گزینه را سکوت می‌داند به همین دلیل هیچ حرفی در این خصوص نزده است. راه حل مقطعی مهدی تاج برای خروج از این بن‌بست معرفی امید نمازی، دستیار پیشین تیم ملی بزرگسالان به عنوان سرمربی این تیم است تا شاید وی بتواند مسئولیت فنی این تیم را برعهده گیرد اما بسیاری از مفسران ورزشی بر این باورند همان گونه که مجیدی برای فعالیت در تیم المپیک با دخالت‌های حمید استیلی روبه‌رو و مجبور شد عطای کار را به لقایش بسپارد، نمازی هم با بحران روبه‌رو خواهد شد و بعید نیست خیلی زود به سرنوشت مجیدی گرفتار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.