به دنبال ادامه خشونت‌ها در هنگ کنگ و به آتش کشیده شدن چند ایستگاه مترو، که فرماندار این منطقه آن را بی سابقه و ترسناک خوانده است، شبکه متروی این شهر از کار افتاد.

افزایش خشونت‌های بی‌سابقه در هنگ کنگ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «کری لام» فرماندار منطقه خودمختار هنگ کنگ درباره خشونتهای گسترده شب گذشته از سوی معترضان هشدار داد و تاکید کرد که کشورش با خشونتهای غیرمنتظره مواجه است و نمی‌تواند بیش از این آن را تحمل کند.

وی درباره آشوبهای شب گذشته گفت که همه مردم از این خشونتها ترسیده‌اند.

خشونتها و اغتشاشات روز گذشته چند ساعت بعد از اعلام ممنوعیت استفاده از «ماسک چهره» برای پوشاندن صورت توسط معترضان شروع شد و بلافاصله به خشونت گرایید. 

کری لام فرماندار هنگ کنگ روز جمعه در یک نشست خبری اعلام کرد که استفاده از ماسک چهره برای پوشاندن چهره و مخفی کردن هویت افراد در اعتراضات ممنوع است. 

به دنبال اعتراضات گسترده و تشنج در این شهر طی روز و شب جمعه، ناوگان متروی هنگ کنگ اعلام کرد که روز شنبه تعطیل است و سرویسی ارائه نخواهد داد. 

براساس گزارش رویترز، تعطیلی سیستم حمل و نقل هنگ کنگ که یکی از مراکز تجاری مهم جهان است ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد این کشور خواهد زد.

شرکت متروی MTR می‌گوید، شبکه ریلی این شرکت که روزانه بیش از ۵ میلیون نفر را جابجا میکند احتمالا فعلا در حالت تعلیق باقی خواهد ماند. این درحالیست که اغلب فروشگاهها و مراکز خرید بزرگ نیز بسته است. 

متروی هنگ کنگ به دنبال به آتش کشیده شدن چندین ایستگاه مترو که به تعدادی واگن هم خسارت زده است و حداقل دو نفر را مجروح کرده است تعطیل شده است. 

در حالیکه معترضان هنگ کنگی خود را را طرفدار دموکراسی به تصویر می‌کشند، پلیس هنگ‌کنگ در عملیات اخیر خود، مقادیر زیادی از تسلیحات و مواد منفجره در پناهگاه‌های این معترضان کشف و ضبط کرده‌ است.

بنا به گزارش شبکه «راشاتودی»، آنطور که پلیس هنگ کنگ اعلام کرده است، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، در ارتباط با معترضان هنگ کنگ، ۴۸ مکان در سراسر شهر تفتیش شده است.

تظاهرات ضددولتی در هنگ‌ کنگ برای اولین بار در ماه مارس سال جاری میلادی برگزار شد که در آن هزاران معترض برای اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین به خیابان آمدند.

علیرغم آنکه لایحه مذکور لغو شده است، اعتراضات همچنان ادامه دارد و معترضان تحت پرچم آمریکا و انگلیس به تظاهرات ضددولتی خود ادامه داده‌اند و خواستار حقوق و آزادی‌های بیشتر شده‌اند و شهر را به صحنه جنگ تبدیل کرده‌اند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است. چندی پیش نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.