محمد حسن قدیری ابیانه گفت: الگوگیری مردم عراق از عاشورا تحت رهبری مرجعیت آگاه موجب شده تا آمریکا نتواند عراق را به زیر سلطه خود بکشد لذا روز به روز شاهد افزایش استقلال این کشور در برابر اشغالگران هستیم و قطعاً همین امر آمریکا را خشمگین کرده است.

تبلور اتحاد ایران و عراق در اربعین پشت دشمن را می‌لرزاند/ آمریکا از الگوگرفتن مردم عراق از عاشورا تحت رهبری مرجعیت آگاه، عصبانی است

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با قدس آنلاین درخصوص اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی، بزرگترین راهپیمایی برگزار شده در طول تاریخ است که تا به حال در هیچ جای دنیا انجام نشده، ضمن اینکه اگر ایمان، محبت، فداکاری و هم بستگی موجود در این راهپیمایی در نظر گرفته شود؛ این نمایش عظیم دینی و فرهنگی با شکوه را متفاوت از همایشهای انسانی کرده است. مراسم اربعین حسینی از چنان جایگاه مهمی برخوردار است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان راهپیمایی تمدن سازی نوین اسلامی یاد کرده‌اند، از این رو برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی اربعین حسینی تمدن عظیم اسلامی را به سمت و سوی اصلی خود و رسیدن به مقصد مورد نظر هدایت می‌کند.

وی افزود:  اربعین حسینی نه تنها از جانب زائرانی که به عشق درک و احترام به مفاهیم والای اخلاقی عاشورای حسینی چون فداکاری و زیر بار ظلم نرفتن و تسلیم زور نشدن گام دراین مسیر می‌گذارند؛ گرامی داشته می‌شود  بلکه کسانی نیز که قادر به حضور در این راهپیمایی عظیم هم نبوده‌اند اما دلداده فرهنگ حسینی هستند، به دنبال درونی سازی آموزه‌های حسینی در خود  و جامعه هستند. قطعاً چنین توجهی به مقوله نهضت حسینی بیانگر آن است که بن بستی در برابر آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در برابر مسلمانان وجود ندارد. در حالی که دشمنان همواره به دنبال اختلاف افکنی بین ملتها بخصوص ملتهای مسلمان بوده‌اند و درراستای رسیدن به این مسأله با توجه به سیاست اختلاف بیانداز و حکومت کن به برخی از اهداف خود رسیده‌اند. در سالهای گذشته با  تحریک صدام و حمایت از او در جنگ هشت ساله با ایران و ارتکاب جنایات بی‌سابقه به دنبال عدم ایجاد وحدت در بین دو جامعه مسلمان ایران و عراق بودند. قطعاً برگزاری اربعین حسینی در سالهای اخیر و افزایش همبستگی و وحدت بین ملت ایران و عراق برای دشمنان بسیار سخت و آزار دهنده است.

کارشناس سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: دشمن می‌داند که افزایش همبستگی بین مسلمانان منجر به خنثی شدن توطئه‌هایش می‌شود. همبستگی بین ملت ایران و عراق و کل شیعیان جهان در مراسم اربعین حسینی منجر به افزایش و تعمیق پیوندهای دینی و فرهنگی ملتها می‌شود و بر قدرت آنها در برابر دشمن می‌افراید. این همبستگی نه تنها بر روی جهان اسلام؛ بلکه در جوامع اسلامی و شیعی از جمله کشورمان نیز بسیار کارآمد است. درایران نیز برگزاری مراسم اربعین از سوی کسانی که موفق به حضور در سرزمین کربلا و عتبات عالیات نشده‌اند  با الگو گیری از این مراسم و با برگزاری راهپیمایی از نقطه مهمی در شهر به سمت یک نقطه مذهبی اهمیت و توجه آحاد ملت مسلمان ایرانی به ایجاد همبستگی با سایر مسلمانان و شیعیان در عراق را نشان می‌دهد.

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: راهپیمایی اربعین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا، امت ساز است به این معنا که  دیوارهای ملی گرایی را به نفع اسلام گرایی پشت سر می‌گذارد البته بدون اینکه ملیتها را نادیده بگیرد، به این مهم دست می یابد. الگوگیری مردم عراق از عاشورا تحت رهبری مرجعیت آگاه موجب شده است آمریکا نتواند عراق را به زیر سلطه خود بکشد لذا روز به روز شاهد افزایش استقلال این کشور در برابر اشغالگران هستیم. آمریکا از این مسأله خشمگین است، از این رو می‌توان به صراحت گفت اغتشاشات اخیر عراق براساس برنامه ریزی‌های از پیش طراحی شده صحنه گردانان آمریکایی، انگلیسی و صهیونیست‌ها و با پولهای سعودی است که مردم را در روزهای منتهی به اربعین حسینی تحریک کرده است.  هر چند این اغتشاشات با عنوان اعتراض مردم به مسائل فساد یا معیشت مردم عراق عنوان می‌شود اما هدف اصلی دشمنان دور کردن مردم از برگزاری با شکوه اربعین حسینی و منحرف کردن اذهان عمومی جهان است.

انتهای پیام/

وی تصریح نمود: فداکاری و استقبال بی نظیری که شیعیان عراق از کل راهپیمایان به عمل می آورند بنحوی که با التماس از زائران می خواهند که خدمات آنها  را بپذیرند، میهمان آنها شوند و دست پختشان بخورند در هیچ کشور وهیچ مکتبی جز اسلام و بخصوص تشییع پیدا نمی شود.هم اکنون شاهد این هستیم که نه تنها ایرانیان به ایجاد موکب و پذیرایی از زائران حسینی می پردازند؛ بلکه عراقی ها نیز موکب های فراوانی در پذیرایی از زوار از جای جای جهان به عشق خدمت گزاری به زائران امام حسین علیه السلام برپا کرده اند؛  برپایی چنین موکب هایی اعم از ایرانی یا عراقی که با حمایت زائران نیز گردانده می شود منجر به ارتقای  مشارکت مردم در امور دینی می شود.

قدیری ابیانه اظهار داشت:  مشاهده چنین راهپیمایی عظیمی به مناسبت عاشورا و کربلا و تعمق درخصوص فداکاری امام حسین علیه السلام و ایستادگی و فداکاری اهل بیت و یاران امام  پس از گذشت چندین قرن نشانه آن است که فداکاری در راه اسلام نه تنها اثر خود را از دست نداده است؛ بلکه حرکتی تاریخ ساز و فرهنگ ساز و تمدن ساز شده است. غربی ها ناراحتند که چرا نتوانستند بین ملت ایران و عراق دشمنی ایجاد کنند و جنگ هشت ساله نتوانست منجر به دشمنی عمیقی بین دو ملت شود؛ بلکه اربعین حسینی دوستی عمیقی بین مردم ایران و عراق ایجاد کرده است. دشمنان از بسیج نیروهای مومن و متعهدی چون حشد الشعبی یا به عبارتی بسیج عراقی که امروز به یک وزنه بسیار مهم نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه تبدیل شده در هراس هستند ؛ لذا می کوشند تا از هر جهت و با هر ابزاری به وحدت و قدرت جامعه شیعی و اسلامی ضرباتی وارد کنند.

وی در پایان تصریح نمود: زائرین باید توجه داشته باشند که تاثیر آموزه های اربعین حسینی نباید تنها درایام پیاده روی در آنها دیده شود؛ بلکه در ایجاد همبستگی عمیق با ملت عراق و خنثی شدن توطئه های دشمنان که خواستار جدایی و خصومت بین ملتها هستند همه رفتارهای آنها باید حسینی شود؛ بنابراین انتظار می رود رفتاری از زائران در حین یا بعد از راهپیمایی دیده شود که تبلور واقعی درونی سازی محبت، فداکاری، ایثاری باشد که از آموزه های حسینی برداشت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.