احمد منصوب نقاش و هنرمند از نقاشی پرتره شهدای مدافع حرم عراقی به منظور تجلیل از این شهدا و خانواده ایشان در مسیر راهنمایی اربعین خبرداد.

نقاشی از چهره شهدای عراقی در مسیر موکب‌های اربعین

قدس آنلاین: منصوب که پیش از این در طی 25 سال آثار ماندگاری از شهدای دفاع مقدس در حوزه نقاشی دیواری خلق کرده است، با اعلام این خبر گفت: امسال انشاءلله با مدد ویاری آقا اباعبدلله الحسین علیه السلام، بتوانیم به عنوان هنرمند در این تشکل عظیم مردمی تشیع به عنوان عضوی کوچک حضور داشته باشم. تصمیم داریم در مسیر؛ خدمت خانواده شهدای مدافع حرم که چه در عراق وچه در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) به شهادت رسیده‌اند، برسیم و تصویرشهدایشان را نقاشی کنیم.

وی در ادامه افزود: این نقاشی‌ها بنا به شرایط محیط به دو صورت تابلو یا نقاشی دیواری انجام خواهد شد. سعی ما بر این است که این تصاویر در مسیر زائران اربعین باشند و عزیزانی که بعد از ما از این مسیر می‌گذرند، چهره این شهدای گرانقدر را نظاره کنند و با اهدای صلواتی یاد این عزیزان را گرامی بدارند.

منصوب هدف از این حرکت هنری را تجلیل از مقام شامخ شهدای عراقی مدافع حرم و تکریم خانواده معظمشان وتألیف قلوب بین دو ملت عنوان کرد و در ادامه افزود: بیشتر خانواده‌های این شهدای عزیز در مسیر یا مشغول پذیرایی از زائران اربعین حسینی و یا دارای موکب هستند و به همین منظور این نقاشی‌ها در موکب این عزیزان نصب خواهد شد. او معتقد است اینگونه ادای دینی به خانواده شهدا می‌کند. وی همچنین یکی دیگر از اهداف این حرکت را ابراز تشکر و قدردانی از زحمات عزیزان عراقی در پذیرایی‌های زیبایشان  از زائرین پیاده‌روی اربعین دانست.

این نقاش با بیان این که شهدای ایرانی و عراقی و همه شهدای تشیع باعث شدند که این مسیر به امنیت برسد و شاهد باشیم که هر ساله جمعیتی گسترده در این مسیر حماسه‌ای عظیم خلق کنند،عنوان کرد: لازم است که یاد این شهدا زنده نگه داشته شود.

منصوب در پایان گفت: امیدوارم سایر هنرمندان هم به نوبه خود، هنرشان را به نوعی در این مسیر به کار ببرند و با هنرنمایی آثاری خلق کنند تا در این حرکت عظیم که بیشتر فرهنگی است، تأثیر گذار باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.