یک نشریه آمریکایی نوشت در صورت وقوع هرگونه درگیری در منطقه، پایگاه‌ها و ناوهای هواپیمابر آمریکا در معرض تهدید موشک‌های کروز و بالستیک ایرانی قرار دارند.

نشنال اینترست: آمریکا در برابر تهدید موشک‌های ایرانی آماده نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نشریه «نشنال اینترست» در یادداشتی به بررسی توانمندی و پیشرفت صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با بیان اینکه تمام انواع موشک‌های ایرانی بسیار قوی هستند، نوشت آمریکا باید این تهدید را جدی بگیرد زیرا در برابر آن به هیچ‌وجه آماده نیست.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به تداوم ساخت و توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد توسط صنایع دفاعی ایران، آمده است: «این در حالی است که دولت ایالات متحده بارها درخواست کرده که ایران به صورت کامل هر سلاحی را که بتواند از نظر تئوری، کلاهک‌های هسته‌ای حمل کند، کنار بگذارد».

این نشریه با اشاره به دو عملیات موشکی ایران با استفاده از موشک‌های ذوالفقار، قیام 1 و فاتح 110 علیه پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب در سوریه و منطقه کردستان عراق در سال گذشته، نوشت: «این دو عملیات، شدیدترین حملات موشکی ایران طی 20 سال اخیر بود».

نشنال اینترست با مهم دانستن انجام این عملیات‌ها در زمان افزایش تنش‌ها با ایالات متحده، توضیح داد: «تهران از زیرساخت و تخصص لازم برای بهبود راکت‌های کنونی‌اش بهره‌مند است. اندیشکده مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک در واشنگتن می‌گوید که ایران دارای بزرگترین و متونع‌ترین زرادخانه موشکی در خاورمیانه است، با هزاران موشک کوتاه و میان‌برد بالستیک و کروز که می‌توانند تا اسرائیل و جنوب شرقی اروپا را هدف بگیرند».

این نشریه با اذعان به اینکه البته ایران مانند آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس دارای موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای نیست، افزود دولت آمریکا و «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور این کشور گمان می‌کنند که تحریم و تهدید می‌تواند ایران را به دست برداشتن از موشک‌هایش مجبور کند اما چنین تفکری درست نیست.

در پایان این یادداشت ضمن اشاره به اینکه ترامپ به دنبال راهکار دیپلماتیک با ایران نیست، ذکر شده: «آمریکا احتمالا به تهدید کردن ایران ادامه می‌دهد و ایران نیز به ساخت موشک‌هایی بیش از پیش قوی‌تر ادامه می‌دهد».

پیش از این نیز نشریه «واشنگتن اگزمینر» در یادداشتی با اذعان به آسیب‌پذیری سپر دفاعی آمریکا در برابر موشک‌های کروز و پهپادهای کوچک، نوشت شکست مفتضحانه سامانه‌های پاتریوت در برابر عملیات یمنی‌ها، مقامات آمریکایی را در توضیح آن به لکنت انداخته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.