ایلام- مدرسه سعادت یکی از واحد های آموزشی در ایلام است که با کمک بانک رفاه و با هدف آموزش دانش آموزان استثنایی در این استان بنا شد اما این مدرسه از زمان تاسیس در سال ۹۴ تاکنون هنوز هیچ دانش آموز استثنایی را در خود ندیده است!

دیوار کوتاه دانش آموزان استثنایی در ایلام/مدرسه سعادت به نام بچه های استثنایی به کام دیگران

قدس آنلاین-گروه استان ها-محمد غلام نیا:در تمام جوامع دنیا به مقوله آموزش و توسعه مراکز آموزشی با دیدی فراخ نگاه می شود که خوشبختانه در دهه های گذشته  موجی به نام خیرین مدرسه ساز در کشور به راه افتاده است که هر از گاهی می بینیم و می شنویم که فلان چهره و یا فلان موسسه، یا نهاد  مدرسه یا نهاد آموزشی را با هزینه خود و فارغ از هزینه های دولتی ساخته است.

تا به اینجای موضوع بسیار عالی است که با یک فرهنگ سازی خوب و فارغ از هرگونه طیف و جناح به فکر ساختن کشور خود باشیم.

 واحد آموزشی که سنگ بنای آن با همکاری نوسازی مدارس و همراهی بانک رفا کارگران درسال۹۳/۹۴ نهاده شد به امید روزی که دانش آموزان استثنایی در این مرکز که مبلمان آن ویژه این گونه دانش آموزان است، مشغول به فراگیری علم و ادب و زندگی شوند.

متاسفانه در هیاهو و شلوغی سیاسی بازار آن روزها و این روزهای استان و شهرمان و در سکوت مسئولان؛ این مرکز هرگز به اداره آموزش استثنایی و دانش آموزان مربوطه تحویل نگردید و در اقدامی حیرت برانگیز، اداره کل آموزش و پرورش وقت، این مرکز را به مدارس هیأت امنایی اجاره داد.

مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران استان ایلام در این باره می گوید: طی سال  ۹۳/۹۴ برای کمک به آموزش دانش آموزان این سرزمین از محل اعتبارات داخلی بانک و بنا به تعهدات اجتماعی که بانک نسبت به جامعه دارد، تصمیم به احداث مرکز آموزشی ویژه کودکان استثنایی گرفت.

"هوشنگ حقیقی پاک" می افزاید: متاسفانه و در کمال ناباوری ابتدای سال تحصیلی جاری وقتی برای تقدیم لوازم التحریر اهدایی بانک رفاه کارگران به آنجا مراجعه کردیم، مشاهده گردید که آموزش و پرورش مدرسه ای که بانک برای دانش آموزان استثنایی ساخته است، در اختیار آموزش و پرورش شهرستان ایلام قرار داده و دانش آموزان استثنائی از آن بی بهره هستند.

وی اظهار می کند: از این رو مراتب جهت استحضار مقامات حقوقی بانک قرار گرفت که به لحاظ حقوقی پیگیر ماجرا باشند.

ساختمان استاندارد نیست

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام نیز در این باره می گوید: سالهای گذشته و با رایزنی همکاران من در این مجموعه و با همراهی یکی از بانک های استان این مجموعه با کاربری ویژه دانش آموزان استثنایی، ساخته شده است.

"سیدمحمد موسوی" خاطرنشان می سازد: ساختمانی که در حال حاضر دانش آموزان استثنایی در آن مشغول به تحصیل هستند، از استانداردهای لازم برای تحصیل این دانش آموزان(استثنائی) برخوردار نیست.

وی تصریح می کند: متاسفانه طی چند سال گذشته این مرکز در اختیار آموزش و پرورش شهرستان ایلام قرار گرفته  است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام با اشاره به اینکه واحد آموزشی که هم اکنون در این ساختمان فعال است، اقدام به تغییر کاربری آن مجموعه کرده و مبلمان ویژه استثنایی از بین رفته است، یادآور می شود: این گونه دانش آموزان باید در مکانی مختص وضعیت فیزیکی خود تحت تعلیم و تربیت قرار گیرند.

"سیدمحمد موسوی" بیان می دارد: مکاتبه و رایزنی فراوانی برای پس گرفتن این مکان انجام گرفته اما متاسفانه تا کنون به نتیجه نرسیده است.

مدیرکل آموزش و پروش استان ایلام نیز در این باره می گوید: در سال ۹۳- ۹۴ به علت عدم وجود فضای آموزشی کافی در آن محله، این فضای آموزشی موقتأ و به ناچار در اختیار آموزش و پرورش شهرستان ایلام قرار گرفت.

"اسفندیار رستمزاد" اظهار می دارد: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته توسط نوسازی مدارس، یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در محله چالیمار ساخته شد و به آموزش و پروش تحویل گردید.

وی می افزاید: به علت خاکی بودن و نامساعد بودن راه دسترسی به این فضای آموزشی، مکاتباتی با شهرداری و شهردار صورت گرفته که نسبت به آسفالت و لکه گیری راه دسترسی این مرکز  اقدام شود و در اولین فرصت در اختیار آموزش و پرورش شهرستان برای جابجای دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

"اسفندیار رستمزاد" در مورد تغییرات ایجاد شده در کاربری این مرکز یادآور می شود: موضوع را با نوسازی مدارس در میان گذاشته ایم تا نسبت به تعمیر و مرمت اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.