دولت مستعفی یمن از ناکام گذاشتن تلاش شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات برای سیطره بر نهادهای دولتی در استان جنوبی سقطری خبر داد.

 ادامه اختلافات میان منصور هادی و امارات / متهم شدن ابوظبی به کودتا در جنوب یمن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مختار الرجبی» مشاور اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن، روز جمعه در صفحه کاربری خود در توییتر، اعلام کرد: نیروهای امنیتی تلاش مدیر امنیت سابق با مزدوران وابسته به امارات برای سیطره بر برخی نهادهای دولتی در سقطری را ناکام گذاشتند و کنترل این نهادها را بار دیگر در دست گرفتند.

وی افزود: به دنبال شکست تلاش برای کودتا بعد از برکناری مدیر امنیت، رهبران شورای انتقالی جنوبی( وابسته به امارات) از مرکز سقطری فرار کردند.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، روز پنجشنبه «فائز سالم موسی طاحس سعد» را به سمت مدیر کل پلیس استان سقطری به جای «احمد الرجدهی» معرفی کرد. مسئولان دولت مستعفی، الرجدهی را به حمایت از امارات متهم می‌کنند.

از حدود 2 ماه پیش آشوب‌ها و درگیری‌های خشونت‌آمیز میان نیروهای تحت حمایت طرفین سعودی و اماراتی در جنوب یمن به میزان چشمگیری تشدید شد و در یک مورد، جنگنده‌های اماراتی به شبه‌نظامیان وفادار به منصور هادی حمله کردند که ده‌ها تن در این حملات کشته شدند و امارات متحده عربی نیروهای هادی را تروریست خواند.

شبه‌نظامیان وفادار به منصور هادی این حملات را یک نقطه عطف خوانده و امارات را به تلاش برای کودتا از جانب شبه‌نظامیان همپیمانش برای سرنگون کردن دولت وی و ایجاد شکاف در جنوب یمن متهم کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.