در حملات زمینی و هوایی نیروهای دولتی افغانستان به مواضع طالبان در شمال این کشور، ۵۰ عضو این گروه کشته و بیش از ۳۶ تن زخمی شدند.

کشته شدن ۵۰ عضو طالبان در سه روز گذشته

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام دولت افغانستان روز شنبه اعلام کرد در حملات زمینی و هوایی نیروهای دولتی افغانستان به مواضع طالبان در منطقه بهارک استان تخار در شمال افغانستان ۵۰ عضو این گروه کشته و بیش از ۳۶ تن دیگر در سه روز گذشته زخمی شدند.

سخنگوی استان تخار در گفت‌وگو با خبرگزاری شین هوا افزود: منطقه بهارک از حضور شبه نظامیان مسلح پاکسازی شده و شبه نظامیان طالبان در حال حاضر تهدیدی برای شهر تالقان، مرکز این استان محسوب نمی‌شوند.

عناصر طالبان حدود ده روز پیش در اقدامی ناگهانی بخش‌های وسیعی از منطقه بهارک را تصرف کردند و در تلاش برای اشغال مرکز استان تخار برآمدند. اما سخنگوی استان تخار گفت نیروهای دولتی در سه روز گذشته در عملیاتی گسترده ۵۰ عضو مسلح را کشتند و ۳۷ تن دیگر را زخمی کردند.

وی افزود به دنبال اجرای این عملیات طالبان مجبور به فرار به منطقه مجاور خواجه غار شدند. این مقام افغانستانی همچنین اعلام کرد سه نیروی امنیتی کشته و شش تن نیز در سه روز گذشته زخمی شدند و نیروهای امنیتی به زودی عملیات پاکسازی را در منطقه خواجه غار به منظور برقراری صلح آغاز خواهند کرد. شبه نظامیان طالبان تاکنون در این زمینه اظهارنظری نکرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.