۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 673140

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در اربعین حسینی همه باید سعی کنند رسانه باشند تا توطئه استکبار و صهیونیسم را خنثی کنند.

 در اربعین  همه رسانه باشند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص جزئیات فعالیت‌های فرهنگی موکب امام رضا(ع) اظهار کرد: برای فعالیت‌های فرهنگی موکب امام رضا(ع) از اوقاف خراسان رضوی، ۴۰ نفر خواهر و برادر مبلغ روحانی، برای استقرار در این موکب و سایر مواکبی که از خراسان رضوی در کربلا هستند، اعزام می‌شوند و پیش‌بینی شده است که سه وعده اقامه نماز جماعت را هر روز در کربلا داشته باشیم.

وی افزود: همچنین مراسم عزاداری، مداحی، تلاوت قرآن و سخنرانی با حضور سخنرانان شاخص را خواهیم داشت و اگرچه به دلیل خستگی جسمی، فضایی برای کلاس‌های آموزشی نیست اما برای افزایش سطح اطلاعات دینی و معرفت عمومی، در فراغت‌هایی که ایجاد می‌شود، حلقات معرفت توسط روحانیون برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدزاده تصریح کرد: هزینه این موکب از محل کمک خیرین و واقفین تأمین می‌شود و همه می‌دانند کمک‌های آنان برای چه مأموریتی بوده است و برنامه‌ریزی که انجام شده، با رویکرد خدمات فرهنگی رفاهی است.

وی  در ارتباط با تبلیغات رسانه‌های خارجی که مبتنی بر ضعیف‌شدن هویت دینی مردم ایران است، گفت: این از حدق و کینه ای است که استعمار دارد و این القائات را انجام می‌دهند که گویا اعتقادات مردم ضعیف شده است. اتفاقاً مردم ما محکم‌تر از گذشته پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و حتی اگر شرایط سخت‌تر شود، مردم ما یاد گرفته‌اند به سیدالشهدا(ع) و اهل بیت طاهرین اقتدا کنند که با پایمردی ایستادند، جانانه دفاع کردند و عزت و آزادگی خود را نفروختند.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی ادامه داد: ما شاخصی داریم که طبق آن، میزان عیار پایبندی مردم به مسائل دینی مذهبی را از میزان وقف‌های جدیدی که شکل می‌گیرد، به دست می‌آوریم و باید گفت با وجود شرایط سختی که این روزها شاهدش هستیم، اما واقعا وقف‌های جدید رشد قابل توجهی دارد.

حجت‌الاسلام احمدزاده اضافه کرد: حضو مردم در این مراسمات نیز جواب خوبی برای تبلیغات غلط دشمن است؛ فقط بیش از ۳ میلیون نفر آمار کسانی است که تاکنون برای سفر اربعین ثبت نام کرده‌اند. این پیاده‌روی، حرکتی عظیم و جهانی است و افراد این مسیر سخت را به جان می‌خرند برای اینکه در این حرکت جهانی حضور پیدا کنند. در این حرکت که بیشترشان هم جوانان و نوجوانان هستند،  چه زیبا جوشش خون اباعبدالله را می‌بینیم و حتی دوربین‌ها از اینکه این حرکت را به نحو شایسته و بایسته نشان دهند، قاصرند.

وی ضمن تأکید بر لزوم رسانه‌ای کردن هرچه بیشتر اربعین حسینی، ابراز کرد: ما به سهم خود انجام وظیفه می‌کنیم و خبرنگاران افتخاری در جمع ما برای انعکاس این حرکت حضور دارند ولی وظیفه انعکاس این حرکت عظیم، با رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملی است. البته همه باید سعی کنند رسانه باشند تا این توطئه استکبار و صهیونیسم را خنثی کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.