مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: سومین کنگره جهانی قلب رضوی از ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه ۹۸ و به‌مدت ۳ روز در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

سومین کنگره جهانی قلب رضوی در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا سعیدی ظهر امروز  در نشست خبری  اظهار داشت: بیمارستان رضوی در طول سال همایش‌ها، کنگره‌ها و سمینارهای مختلف پزشکی را در راستای توسعه و به‌روزشدن خدمات درمانی برگزار می‌کند و در برنامه‌ پیش‌رو هم سومین کنگره جهانی قلب رضوی را خواهیم داشت که از ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه ۹۸ و به‌مدت ۳ روز در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد علمی و پزشکی ۴۵ مهمان خارجی، ۱۲ میزگرد تخصصی در ۴ سالن مجزا و ۱۹ شرکت اسپانسری حضور دارند و امیدواریم که اثربخش‌تر از دو دوره گذشته باشد.

مدیرعامل بیمارستان رضوی در رابطه با سخنرانان شاخص این رویداد علمی و پزشکی، گفت: از جمله سخنرانان شاخص سومین کنگره جهانی قلب رضوی می‌توان از حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نام برد؛ در این کنگره آخرین علوم و دانش روز حوزه قلب را جایگزین شیوه‌های درمانی گذشته خواهیم کرد.

سعیدی تصریح کرد: در این کنگره که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و انجمن‌های قلب ایران برگزار می‌شود شاهد حضور برجسته‌ترین متخصصان، فوق‌تخصصان و جراحان قلب و عروق هستیم؛ در جهان از هر ۳ فوتی یک نفر به علت بیماری قلبی بوده که این عدد در ایران از هر ۲ نفر یک نفر بوده است که ۵۰ درصد فوتی‌ها را شامل می‌شود؛ از هر ۱۰۰ تولد یک نفر مبتلا به ناهنجاری مادرزادی است که بخشی از آنان دچار ناهنجاری‌های قلب هستند و با تشخیص‌های به‌موقع درمان‌های سریع را هم داشته‌ایم و سلامت نوزاد بازگرداندیم.

وی با اشاره به افتتاح سامانه درمانی این مرکز درمانی، تاکید کرد: در آستانه اربعین حسینی این سامانه که برای ایجاد آن ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده افتتاح می‌شود و در ایام اربعین حسینی ۹۸ تعداد ۱۲۰ نیروی درمانی بیمارستان رضوی اعم از پزشک، پرستار، کمک‌پرستار، تکنسین دارویی و درمانی و پشتیبان درمان (شامل ۸۰ آقا و ۴۰ خانم) در طرح خادم‌یاران سلامت این مرکز درمانی در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل بیمارستان رضوی بیان کرد: امسال سومین سالی است که خادمیاران سلامت بیمارستان رضوی در بیمارستان سیار رضوی خدمات سلامت را در قالب ۳ اتوبوس آمبولانس و اتوبوس بیمارستانی با تجهیزات کامل درمانی، دندانپزشکی و اتاق عمل و ۲ امبولانس ارائه می‌دهند و این ۱۲۰ نیروی فعال شامل ۲۵ پزشک، ۴۰ پرستار و ۵۵ پرسنل دارویی و درمانی هستند.

سعیدی گفت: حدود ۲۰۰ میلیون دارو و ۳۰۰ میلیون تجهیزات درمانی صرف خدمات اربعین حسینی می‌شود؛ همچنین بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان صرف هزینه تجهیزات اتوبوس‌ها و خودروها شده که در تمامی ماموریت‌های ویژه و عملیات‌های بحرانی قابل استفاده هستند.

وی افزود: بیمارستان رضوی همه‌ساله در ایام دهه شفاعت و از اربعین حسینی تا سالروز شهادت امام رضا(ع) در کنار سایر مجموعه‌های آستان قدس رضوی خدمات ویژه سلامت را در جاده‌ها و مراکز اسکان زائران پیاده رضوی ارائه می‌دهند و هم‌اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های نهایی هستیم و خبرهای تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با بیان اینکه در ماموریت سال ۹۸ شاهد افزایش دو برابری مدت زمان خدمت‌رسانی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: کاروان خادم‌یاران سلامت بیمارستان رضوی در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی از ۱۵ تا ۲۸ مهر ماه ۹۸ به زائران پیاده امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند و برای امسال فضایی توسط عتبه علویه در عمود ۳۲۰ آماده شده که در اختیار خادم‌یاران سلامت بیمارستان رضوی در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.