استاندار خراسان رضوی گفت: طرح اقتصاد زیارت توسط معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری برای بررسی در جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی استان ارائه خواهد شد.

بررسی طرح اقتصاد زیارت در شورای فرهنگ عمومی خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین،علیرضا رزم‌حسینی در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برنامه‌ریزی های بسیار دقیق و خوبی صورت گرفته است و تصور می‌کنم امسال ستاد اربعین استان موفق‌ترین عملکرد را خواهد داشت.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های جدی ما در استان خراسان رضوی اقتصاد زیارت است که احتمالا طی دو یا سه هفته آینده، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری، طرح آن را در جلسه شورای فرهنگ عمومی ارائه خواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: برای افزایش فعالیت های حوزه زیارت، معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی را تقویت کردیم لذا امیدوارم برنامه‌های خوبی در حوزه اقتصاد زیارت و تورسیم سلامت اجرایی شود.
رزم حسینی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در حال تدوین است تا مردم و مسئولان در جریان برنامه‌های فرهنگی اقتصاد مقاومتی بیشتر قرار بگیرند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص برنامه های استان پیرامون زائران پیاده حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر و اربعین حسینی بیان کرد: ستاد اربعین حسینی استان دارای ۱۲ کمیته زیر مجموعه است که متناظر با ستاد اربعین کشوری فعالیت می کند.
محمدصادق براتی افزود: از طرف ستاد اربعین کشور برای استان خراسان رضوی سهمیه ۵۸ موکب تعریف شده اما تاکنون ۸۷ موکب تدارک دیده شده است که از این تعداد ۳۶ موکب در کربلا و ۱۵ موکب در شهر نجف واقع شده اند.
وی ادامه داد: ۵۵۴ هزار وعده غذایی و اسکان نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر نیز برای زائران اربعین درنظر گرفته شده است تا ما هم به نوبه خود در این حرکت عظیم سهیم باشیم.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص زائران پیاده ایام پایانی صفر هم اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر سواره و حدود ۴۳۵ هزار زائر پیاده، وارد استان شدند که امسال پیش بینی شود  این عدد با افزایش همراه باشد.
آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد هم در این جلسه از پیگیری های استانداری در حوزه زیارت تقدیر کرد.

منبع: استانداری خراسان رضوی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.