به نوشته مجله آمریکایی «نشنال اینترست»، به‌استثنای جنگنده‌ جدید نسل پنجم «سوخو-۵۷»، هواپیماهای جنگی «سوخو-۳۵سی» که کارآیی خود را در سوریه اثبات کرده‌اند، بهترین جایگاه در نیروهای هوا-فضای روسیه را به خود اختصاص داده‌اند.

 اعتراف مجله آمریکایی به برتری جنگنده‌های سوخوی روسیه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» اذعان کرده است: اگر جنگنده‌های جدید روسی نسل پنجم «سوخو-۵۷»، در مسکو احتمالاً بعنوان جایگزین آینده مدل‌های قدیمی‌تر این هواپیما تلقی می‌شود که تضمین کننده برتری کامل روسیه در عرصه هواست، جنگنده‌های «سوخو-۳۵ سی» ازهم اکنون جایگاه بهترین جنگنده‌های نیروهای هوا-فضای روسیه را به خود اختصاص داده است.

این مجله آمریکایی یادآور شده است که جنگنده‌های «سوخو-۳۵ سی» به خوبی کارآیی عالی خود را در عملیات نظامی روسیه در سوریه به نمایش گذاشته و پروازهای آنها جایگاه خاصی در موفقیت آمیز بودن مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور داشته‌اند.

در این مقاله نوشته شده است، به استثنای سوخو-۵۷، جنگنده‌های «سوخو-۳۵ سی»  یکی از مدرنترین هواپیماهای نظامی روسی است. در نتیجه مدرنیزه سازی اساسی جنگنده های سوخو-۲۷ ساخت اتحاد جماهیر شوروی، جنگنده «سوخو-۳۵ سی»  از لحاظ تجهیزات جدید الکترونیکی، فریم سبک جدید، امکانات برداری سه بعدی و گستردگی قابل توجه تجهیزات نظامی خود، بر سر هواپیماهای نظامی روسی برتری دارد.

نویسنده این مقاله همچنین به ویژگی‌های موشک‌های کروز "هوا به هوا" از نوع «کالیبر» و «ویمپل آر-۷۷» اشاره کرده که رقیب عالی برای موشک‌های «AIM-۱۲۰ » آمریکایی هستند که از جمله تجهیزات این نوع جنگنده‌ روسی بشمار می‌روند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.