معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، استقبال معاون وزیر دفاع سعودی از طرح صلح صنعا را نشانه‌ای مثبت خواند.

واکنش دولت نجات ملی یمن به استقبال مقام سعودی از طرح صنعا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی جمعه (دیروز) از طرح صلح پیشنهادی شورای عالی سیاسی یمن استقبال کرد و گفت، ریاض به این طرح «مثبت» نگاه می‌کند و همانطور که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد اعلام کرد، امیدوار است این طرح اجرایی شود.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش اعلام کرد، استقبال خالد بن سلمان از طرح صنعا نشانه‌ای مثبت و ندای صلح و عقل (تدبیر) است.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: ارتش یمن همچنان در موضع مدافع و نه متجاوز قرار دارد و تمام مبارزه‌اش برای صلح بوده و خواهد بود.

العزی ادامه داد، تنها «مزدورانی» که از توقف جنگ می‌ترسند از تبادل پیام‌های صلح ناراحت می‌شوند. قهرمانان ارتش یمن از روی خوشی یا سرگرمی وارد جنگ نشده‌اند برای دفاع از ملت و کرامت آن و وطن خود جنگیده‌اند.

«مهدی المشّاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن ۲۹ شهریور از توقف مشروط عملیات‌های تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ارتش یمن علیه عربستان خبر داد و اعلام کرد، امیدوار است ریاض هم به حملات خود پایان دهد.

پیشتر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی نیز در گفت‌وگو با شبکه‌ای آمریکایی از این طرح استقبال کرد؛ اگر چه این استقبال ظاهری بود زیرا حملات سعودی به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.