زنجان- مدیر کل استاندارد گفت: تدوین استاندارد سازی چاقو و چاروق از ابتدای سال شروع شده است.

فیلم استاندارد جوان زنجانی منتخب جهانی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:داوود کارگرزاده  مدیر کل استاندارد در نشست خبری  ظهر شنبه با اشاره به اینکه هر ساله  همزمان با روز جهانی استاندارد گردهمایی استاندارد باهدف ترویج فرهنگ استاندارد برگزار می شود افزود: امسال نیز این مراسم روز ۲۴ مهر برگزار خواهد شد.

 کارگرزاده  با بیان اینکه فیلم استاندارد جوان  ایرانی منتخب جهانی شد. افزود:جوان زنجانی در صحنه بین المللی مقام نخست رادر فیلم کوتاه استاندارد  کسب کرد.

وی با اذعان به اینکه اثر محمد خدادادی از زنجان که از اعضای  پارک علم و  فن اوری است حائز رتبه برتر شد، ادامه داد:در این مرحله آثار از طریق شبکه‌های اجتماعی در معرض دید همگان در دنیا قرار گرفت و با رای مردم از سراسر دنیا  بیشترین امتیازازآن ایشان شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: انتخاب و افتخار بین‌المللی حاصل ایده خوب یک جوان ایرانی است که با تلاش و همدلی هموطنان و به‌ویژه خانواده بزرگ استاندارد محقق شد.

کارگرزاده در بخش دیگری از سخنانش از انتخاب واحد نمونه  در هفته استاندارد خبرداد و گفت:فقدان نقص عمده ، عدم شکایت مصرف کننده و فقدان خسارت جرحی و ...از مهمترین عوامل انتخاب واحد نمونه استاندارد به شمار می آید.

وی با بیان اینکه تصویب علامت استاندارد صادرات با تایید وزارت صنعت معدن وتجارت ، اقتصادو دارایی و استاندارد ابلاع شده است  افزود: هدف از این طراحی در راستای کنترل کیفیت کالاهای صادراتی با هدف ماندگاری در گمرکات است.

وی ادامه داد: بسته حمایتی اداره استاندارد با هدف حمایت از تولید ملی و کسب و کار و جلوگیری از موازی کاری با دستگاههای دیگر برای کا لاهای وارداتی و کالاهای اساسی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴۵ واحد علامت استاندارد تشویقی و اجباری وجود دارد گفت: کل پروانه های  صادره ۶۴۲مورد است.

وی با ابراز به اینکه تدوین استاندارد سازی چاقو و چاروق از ابتدای سال شروع شده و تا پایان سال به پایان می رسد  اظهارداشت: استاندارد صنایع دستی چاقوی سنتی ویژه گی ها و آیین کار با کمک و دعوت صنعتکاران، هیات علمی و اداره میراث انجام می شود و برای صنایع دستی دیگری چون ملیله و مس نیز در آینده  تصمیم گیری خواهد شد.

کارگرزاده خاطر نشان ساخت: براساس معیارهای استاندارد  تشویقی ایمنی چاقو، کاربری چاقو، عمر مفید آن و جنس تیغه در نظر گرفته می شود تا به راحتی صادرات انجام شود و اولویت صادرات با کسانی است که دارای پروانه چاقوی استاندارد باشند.

وی از افزایش ۵۳ درصدی علامت استاندارد  در سال جاری خبردادو گفت:کمیته متناظر سرب و روی در استان  بدلیل  توجه به صنعت غالب  درهر استان شکل گرفته است.

مدیر کل استاندارد  با تاکید بر اینکه سازمان اعتقادی به استاندارد اجباری ندارد یاد آور شد:بیش از۹۰۰قلم کالای مشمول استاندارد اجباری وجود دارد که باید به سمت خود اظهاری در استاندارد حرکت کنیم.

 وی خاطر نشان ساخت : نزدیک به ۹۰درصد محصولات تولیدی در استان استاندارد هستند و خوشبختانه با تاکید معاون داستان تعداد زیادی از وسایل بازی غیر استاندارد از پارکهای استان جمع آوری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی کشورها از قبل غذای حلال پول هنگفتی کسب می کنند گفت:  سازمان ملی استاندارد ورود پیدا کرده و متاسفانه سهم ما از قبل صادرات غذای حلال ناچیز است.

 وی گفت: در استان زنجان نیز برای  تعاونی طیوروفرآورده های مرغ پروانه غذای حلال صادرشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.