معاون هماهنگی امور اقتصادی استان خراسان رضوی گفت: ۳۵۰۰پروژه اشتغال زایی برای روستاهای استان شناسایی شده اند که بعضی از آنها حتی مطالعات اولیه را نیز انجام داده اند از طرفی در طول سال جاری در مجموعه ۵۶۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان رضوی پرداخت خواهد شد.

شناسایی ۳۵۰۰پروژه اشتغال زایی در روستاهای خراسان رضوی/پرداخت ۵۶۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان رضوی

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: رویکرد اشتغال زایی در استان خراسان رضوی به سمت روستاها و رونق اقتصادی در این مناطق است.

وی با بیان اینکه کسب و کار روستایی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: پروژه های اقتصادمقاومتی که در حال حاضر در استان در حال اجرا هستند بر دونوع است یکی پروژه های سرمایه گذاری و یکی هم پروژه هایی که معین های اقتصادی در حال اجرا آن هستند که در هردوحالت تمرکز بر روستاهای استان دارند که هدف اولیه بر ۱۱۲۵روستا است که در قالب معین اقتصاد مقاومتی مطالعه شده اند و حدود ۳۵۰۰پروژه نیز برای اجرا در این روستاها شناسایی شده اند  که بعضی از آنها حتی مطالعات اولیه نیز انجام شده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: از محل تسهیلات اشتغال روستایی در طول یک سال گذشته ۴۳۰میلیارد تومان در خراسان رضوی پرداخت شده است که باعث ایجاد تقریبا ۱۷هزار شغل در روستاها شده است.از طرفی در طول سال جاری در مجموعه ۵۶۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی از طرف اداره کار و تعاون، کمیته امداد و بهزیستی به روستاییان پرداخت خواهد شد.   رسولیان ادامه داد: در قالب طرح نجات برای حاشیه شهر مشهد نیز موضوع مهاجرت معکوس به روستاها نیز مدنظر است و ابتدا افراد بیکار در این منطقه به طور دقیق مورد شناسایی قرار خواهند گرفت وسپس به طرح های اشتغال زایی که در روستاها در حال اجرا است معرفی خواهند شد.

وی در مورد این موضوع که اکثر تسهیلات روستایی برای اشتغال زایی را شهری ها دریافت می کنند، تصریح کرد: مهم طرح است که باعث ایجاد اشتغال در روستا شود و به اینکه فرد روستایی باشد یا شهری، اهمیتی ندارد و این تسهیلات فقط باید صرف ایجاد اشتغال در روستاها شود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.