رسانه‌های عراق از دیدار نمایندگان معترضان با رئیس پارلمان این کشور و تاکید رئیس جمهور و نخست وزیر عراق بر بازخواست عاملان خشونت خبر دادند.

تاکید برهم صالح و عبدالمهدی بر بازخواست عاملان خشونت در عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه السومریه، یک منبع پارلمانی امروز شنبه گفت محمد حلبوسی رئیس پارلمان با نمایندگان تظاهرکنندگان در ساختمان مجلس دیدار کرده است.

این منبع افزود این دیدار با هدف بررسی خواسته‌های معترضان و راه‌های برآورده شدن آن بر اساس قانون برگزار شده است.

تصمیمات شورای مبارزه با فساد

خبر دیگر اینکه دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق امروز شنبه از صدور تصمیماتی از سوی شورای مبارزه با فساد درباره خواسته‌های مردمی و همچنین ابطال اتهامات وارده علیه وزیر بهداشت خبر داد.

تاکید صالح و عبدالمهدی بر بازخواست عاملان خشونت

برهم صالح رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق بر بازخواست کسانی که از خشونت استفاده کردند و نیز بر حفظ سلامت و امنیت تظاهرکنندگان تاکید کردند.

بر اساس بیانیه دفتر رئیس جمهوری عراق، برهم صالح رئیس جمهور امروز عادل عبدالمهدی نخست وزیر را برای بررسی تحولات جاری به حضور پذیرفت که طی آن بر تحقق خواسته‌های جوانان تاکید شد.

برهم صالح و عبدالمهدی بر  پاسخ به مطالبات مشروع تظاهرکنندگان و برآورده شدن خواسته‌های جوانان عراق به گونه‌ای که زندگی آزاد و کریمانه‌ را برای آنها تضمین کند، تاکید کردند.

این بیانیه آورده است صالح و عبدالمهدی بر ضرورت بازخواست کسانی که در به کارگیری خشونت دست داشتند و نیز بر حفظ امنیت و سلامت تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی و برخورد قاطع با جنایتکارانی که با گلوله جنگی به سمت تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شلیک کردند، تاکید کردند. همچنین راه‌هایی که ضامن مهار حوادث اخیر است و در راستای تضمین منافع عمومی و ثبات کشور است، بررسی شد.

خبر دیگر اینکه شبکه السومریه گزارش داد نیروهای امنیتی عراق، دو نفر را در الدیوانیه که به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی می‌کردند، بازداشت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.