گیلان _ ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با ویژه‌برنامه «رقیه‌جان(س) دوستت داریم» در شهر رشت آغازشد.

هفته ملی کودک با آیین«رقیه جان دوستت داریم» آغازشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، رویکرد عاشورایی فعالیت‌های هفته ملی و روزجهانی کودک کانون پرورش فکری در ویژه‌برنامه‌ی «رقیه‌جان(س) دوستت داریم» جلوه‌گرشد و آینده‌سازان ایران اسلامی ضمن حضور در این آیین هدف‌مند و پرنشاط، صفحه‌ای از دفتر آموزهای حسینی را ورق زدند.

این ویژه‌برنامه، در مسجد امام رضا (ع) شهر رشت و با همراهی کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش گیلان، شبکه استانی باران و شهرداری این شهر صورت‌گرفت و نگاهی ویژه به تقویت باورهای دینی کودکان و ایجاد پیوند معنی‌دار میان «خانه»، «‌مدارس و مراکز فرهنگی هنری» و «مسجد» به‌عنوان بسترهای شکل‌گیری شخصیت نسل کودک و نوجوان داشت.
ضرورت تبیین نقش کودکان کربلا برای آینده‌سازان 
مدیرکل کانون استان گیلان در این آیین، ضمن تبریک هفته ملی و روزجهانی کودک به حاضران، از نقش کودکان در قیام امام حسین(ع) سخن‌گفت و افزود: به یقین جایگاه شخصیت‌هایی چون علی اصغر(ع) و حضرت رقیه (س)، در انتقال پیام‌های عاشورایی برکسی پوشیده نیست و از این لازم است ضمن خاطرنشان‌کردن این نقش سازنده به کودکان، زمینه‌ی الگوپذیری آینده‌سازان از این بزرگان را فراهم‌کنیم. 
اسفندیارضیائی در ادامه سخنان خود هم‌چنین همراهی دستگاه‌های فعال در حوزه کودک و ارایه‌ی آموزه‌های قرین معنویت  به این نسل را اثربخش و تاثیرگذار توصیف‌ و ابرازامیدواری‌کرد برنامه‌های هفته ملی کودک نقطه‌ی آغازی برای توجه افزون‌تر به آینده‌سازان در تمامی ایام سال  باشد.
گفتنی است، ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روزجهانی کودک با شعار«آینده را باید ساخت» از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزارمی‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.