مدیر عامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی از افزایش ۳۴ درصدی فروش فرش متبرک حرم مطهر رضوی در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۸ توسط این شرکت خبر داد.

افزایش ۳۴ درصدی فروش فرش متبرک حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا باغشنی بیان کرد: طی این مدت هزار و ۲۴۳ متر مربع از فرش دستباف متبرک حرم مطهر به فروش رسیده است.
وی ادامه داد : این افزایش فروش عمدتاً مربوط به فروش فرش‌های کوچک پارچه در نمایشگاه دائمی شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی و همچنین نمایشگاه فرش تهران بوده است.
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی با تأکید بر این که فرش‌های فروخته شده توسط شرکت معمولاً بزرگ پارچه نیستند، افزود: تنها حدود ۵۰ درصد فرش‌های دستباف متبرک فروخته شده ابعاد بالای ۲۴ متر دارند.
وی ادامه داد: این فرش‌ها در فروشگاه دائمی شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی واقع در نبش اندرزگوی ۶ مقابل باب‌الجواد به فروش می‌رسند.
باغشنی خاطرنشان کرد: خریداران این فرش‌ها، بیشتر ایرانی، ساکن مشهد و همچنین شهرهای بزرگ هستند که توان خرید فرش بزرگ پارچه را دارند.
وی درباره نوع فرش‌هایی که توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی به فروش می‌رسد، گفت: فرش‌های دستباف تولید شده توسط شرکت فرش که تقریباً حدود ۶ الی ۷ سال در حرم مطهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، و سپس به خریدارن ارائه می‌شود.
باغشنی ادامه داد: خریداران در ضمن خرید این فرش‌ها، علاوه بر متبرک بودن، از این فرش‌ها به عنوان کالایی خوب، مقاوم و اصیل استفاده می‌کنند.
وی درباره برنامه‌های در دستور کار این شرکت برای افزایش فروش فرش‌های دستباف متبرک در سال جاری بیان کرد: فروش فرش دستباف دو وجه دارد که در وهله نخست وضعیت اقتصادی مردم مد نظر است.
باغشنی ادامه داد: در ارائه فرش مناسب با سلیقه مردم کمی با مشکل مواجه هستیم، چرا که فرش‌های حرم مطهر بزرگ پارچه بوده و متقاضی کمتری دارد، ولی با این حال از میزان فروش خوبی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به رکود حاکم بر خرید و فروش فرش‌های دستباف در کشور تصریح کرد: رکود بازار فرش به عوامل مختلفی که حاکم بر اقتصاد ایران می‌باشد، وابسته است که از آن جمله می‌توان تحریم‌ها، رقبای تولیدکننده، کمبود نیروی کار متخصص، کوچک شدن واحدهای مسکونی، وضعیت اقتصادی مردم و گرایش سلیقه مردم به طرح‌های فانتزی و دور شدن از اصالت‌ها را نام برد.
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: رشد تولید قالی‌های ماشینی یکی دیگر از این عوامل به شمار می‌رود که البته به هیچ وجه نباید این محصولات را قالی نامید، چرا که جزء صنعت منسوجات است و صرفا طرح قالی دارد.

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.