در نیمه نخست امسال ۳۷۰ هزار و ۴۲۵ تن انواع کالا از پایانه مرزی دوغارون تایباد به افغانستان صادر شد.

دوغارون دروازه طلایی برای تجارت/ پایانه مرزی دوغارون مسیری جهت صادرات ۳۷۰ هزار تن کالا به افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، کریم نوایی نظامی مدیر پایانه مرزی دوغارون  گفت: سال گذشته نیز ۷۷۱ هزار و ۷۲۹ تن انواع کالا با ۳۱ هزار و ۸۰۷ دستگاه کامیون از این پایانه به کشور افغانستان صادر شد.

او ادامه داد: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهم‌ترین اقلام صادراتی به افغانستان است.

نظامی افزود: پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

او با اشاره به جایگاه پایانه مرزی دوغارون از نظر ترانزیت و صادرات انواع کالا، ادامه داد: این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را در بین پایانه‌های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: در بخش مسافری روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش‌های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.