مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: ۵۰ درصد از مرگ و میرها در ایران به علت عارضه‌های قلبی اتفاق می‌افتد.

۵۰ درصد از مرگ و میرها در ایران به علت عارضه‌های قلبی اتفاق می‌افتد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا سعیدی در نشست خبری سومین کنگره بین المللی قلب رضوی که در محل بیمارستان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی با حمایت‌های آستان قدس رضوی در طول سال همایش‌ها، کنگره‌ها و سمینارهای مختلف پزشکی را با هدف توسعه و به‌روزشدن خدمات درمانی برگزار می‌کند و در سال جاری نیز ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه به‌ مدت ۳ روز در این مرکز درمانی، یکی از مهم‌ترین و به‌عبارتی بزرگ‌ترین رویداد پزشکی کشور برگزار می شود.
وی افزود: در این رویداد علمی و پزشکی، ۴۵ میهمان خارجی، ۱۲ میزگرد تخصصی در ۴ سالن مجزا و ۱۹ شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی حضور دارند و امیدواریم که اثربخش‌تر از دو دوره گذشته برگزار شود.
مدیرعامل بیمارستان رضوی ادامه داد: در این کنگره علمی، سخنرانان شاخص و برجسته‌ای حضور می‌یابند و از جمله سخنرانان شاخص ایرانی می‌توان به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد.
سعیدی ادامه داد: در تلاشیم تا در این کنگره آخرین دستآوردهای دانش پزشکی در حوزه قلب و عروق را معرفی و جایگزین شیوه‌های درمانی گذشته کنیم تا همسو با علم روز دنیا باشیم.
وی با تأکید بر اینکه این کنگره که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و انجمن‌های قلب ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: در دنیا از هر سه مرگ، یک مورد به علت بیماری قلبی رخ می‌دهد که این آمار در ایران یک مورد از هر دو مورد است؛ یعنی ۵۰ درصد از مرگ و میرها در ایران به این علت رخ می‌دهد.
این متخصص اطفال عنوان کرد: از هر ۱۰۰ تولد زنده یک مورد مبتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی است که بخشی از آن را ناهنجاری‌های قلبی تشکیل می‌دهند. خوشبختانه با پیشرفت‌های حاصل شده در کشورمان در حوزه پزشکی، توانسته‌ایم با تشخیص‌های به‌موقع، درمان‌های دقیق و سریعی را رقم بزنیم و سلامت نوزادان را به میزان قابل توجهی بازگرداندیم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.