رئیس دفتر منطقه شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت رصد و ثبت اطلاعات مربوط به زمین لرزه، خراسان رضوی به نصب ۲۴۰ دستگاه شتاب‌ نگار دیگر نیاز دارد.

خراسان رضوی ۲۴۰ دستگاه شتاب‌ نگار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مهردوست افزود: از این تعداد ۴۰ دستگاه برای شهرستان مشهد و ۲۰۰ دستگاه برای شهرستان های دیگر خراسان رضوی مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ دستگاه شتاب نگار در شهرستان های مختلف خراسان رضوی و ۱۰ دستگاه شتاب نگار در شهر مشهد نصب شده که طی چند ماه آینده تعداد دستگاه های شتاب نگار شهرستان های استان به ۲۵ مورد افزایش می یابد.

وی گفت: مکان یابی برای نصب دستگاه های شتاب نگار براساس موقعیت جغرافیایی قرار گرفتن گسلها و شرایطی که بتوان از دستگاه ها مراقبت به عمل آورد، انجام شده است.

رئیس دفتر منطقه شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: دستگاه های شتاب نگار قادر هستند شتاب زلزله، اطلاعات و داده های مهندسی زلزله را ثبت کنند که ثبت این اطلاعات در بروزرسانی آیین نامه های ساختمانی و طراحی ساختمان ها کاربرد دارد.

وی اظهار داشت: متولی دستگاه های شتاب نگار در کشور، مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی است و دستگاه های شتاب نگار فعلی در فرصت برجام از کشور انگلستان خریداری شد اما اینک به دلیل تحریم های اقتصادی دیگر قادر به خریداری این دستگاه ها نیستیم.

وی گفت: دستگاه های شتاب نگار که در فرصت برجام خریداری شد از نظر کیفیت با آخرین مدل ها و فناوری های روز دنیا مطابقت داشته و به روزرسانی شده است.

به گزارش ایرنا، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در قالب پروژه عمرانی سازمان ملل متحد از سال ۱۳۵۰ شکل گرفت و در سال ۱۳۵۲ فعالیت رسمی خود را آغاز نمود.

این مرکز در حال حاضر یکی از معتبرترین مراجع علمی و پژوهشی کشور است که به منظور تحقق و گسترش وظایف پژوهشی و آموزشی وزارت راه و شهرسازی و نیز کمک به رفع بخشی از نیازهای پژوهشی و آموزشی کشور در حوزه‌های حمل و نقل، راه، ساختمان و مسکن و معماری و شهرسازی ایجاد شده‌ است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.