بجنورد- شهر حصار گرمخان شهری از توابع استان خراسان شمالی و در فاصله حدودا ۱۵کیلومتری بجنورد قرار دارد این شهر بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵تعداد ۱۴۹۷ نفر جمعیت دارد.

طرح های گردشگری شهر نیازمند سرمایه گذاری است

قدس آنلاین: گروه استانها- سمانه محمدزاده ثانی: مساحت محدوده شهری حصار گرمخان ۱۱۰ هکتار بوده و گویش مردمان این شهر غالبا" کرمانجی است.

براساس گفته سازمان جهادکشاورزی زمین های این منطقه جزء مرغوب ترین و بهترین زمین های استان است و شغل اصلی مردمان این شهر کشاورزی و دامپروری است.

شهردار حصار گرمخان با حضور در دفتر نمایندگی پایگاه خبری، تحلیلی قدس آنلاین خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: باوجود اینکه مجموعه شهرداری این شهر نوع درجه سه محسوب می شود و شهری کوچک است ولی تمام تجهیزات آن کامل بوده است.

سید امین کاظمی یزدی اظهار داشت: شهرداری حصار گرمخان دارای یک ساختمان اداری مجهز شامل مهمانسرا، سالن جلسات، مجموعه اداری و انبار، ساختمان آتش نشانی کامل و مجهز، مجموعه سنگ شکن و معدن، کارخانه آسفالت استاندارد، پمپ سی ان جی، مجموعه خدمات رفاهی شامل( پمپ بنزین، رستوران)و دو پارک بزرگ (پارک  شهر و پارک فردوسی ))است و یک پارک کوچک محله( پردیس) ۱۵۰۰ متر مربعی نیز احداث شده است.

افتتاح گلخانه مکانیزه در دهه فجر

وی به پروژه احداث گلخانه شهری اشاره کرد و گفت:گلخانه مکانیزه شهری در زمین به مساحت ۵ هزار متر مربع ایجاد شده و در حال حاضر سازه آن در هزار مترمربع به اتمام رسیده و اکنون در حال محوطه سازی و آماده سازی مجموعه برای نهالستان به مساحت ۳ هزار متر مربع هستیم که امیدواریم در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد ودر عید نوروز سال ۹۹ از گل های این گلخانه برای فروش و مجموعه شهرداری استفاده کنیم.

افزایش ۳۰ درصدی فروش بنزین و سی ان جی

شهردار حصار گرمخان ایجاد پارکینیک و پارک خطی حاشیه جاده اصلی را یکی دیگر از اقدامات شهرداری این شهر عنوان کرد و افزود: ایجاد پارکینگ و پارک خطی حاشیه جاده اصلی در جذب مسافر و اقامت شبانه بسیار تاثیر گذار بود که درآمدهایی پنهانی برای مردم و مجموعه شهرداری داشت که بطور مثال فروش بنزین و سی ان جی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشت.

کاظمی گفت:همچنین برای روشنایی بیشتر حاشیه جاده ۶۰ عدد پایه چراغ خریداری شده ودر حال حاضر بتن ریزی پایه ها در حال انجام است که پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: همچنین برای ورودی شهر نیز المانی زیبا در نظر گرفته شده است که اکنون فراخوان آن داده شده است.

تعامل و همکاری مردم و اعضای شورای شهر

وی در خصوص اجرای طرح هادی شهری نیز گفت: تا کنون ۲۰ هزار متر مربع زیر سازی آسفالت آماده شده و با تعامل و همکاری خوب مردم نیز توانستیم چند مورد بازگشایی معابر را داشته باشیم که سعی داریم تا یک سال آینده کلیه وضع موجود طرح هادی شهری را به اجرا برسانیم و فاز جدید طراحی طرح هادی شهری را شروع کنیم.

این مسئول ایجاد فضای استاندارد برای بازی کودکان، بهینه سازی وضعیت شهر اماکن عمومی و سرویس های بهداشتی برای جانبازان و معلولان را از دیگر خدمات ارائه شده شهرداری عنوان کرد.

کاظمی در خصوص ماشین آلات موجود در شهرداری نیز گفت: اکنون شهرداری حصار گرمخان دارای یک دستگاه بیل گردان، دو دستگاه لودر، سه دستگاه کامیون، دو دستگاه وانت و دو دستگاه سواری است که سعی داریم چند دستگاه دیگر نیز به ناوگان شهرداری اضافه کنیم.

وی ثبات مدیریت شهری را یکی از نکات مثبت این شهر عنوان کرد و افزود: اعضای شورای شهر تعامل و همکاری بسیار خوبی با مجموعه شهری و شهرداری دارندکه این یکی از موفقیت های شهرداری حصار گرمخان است.

طرح گردشگری نیازمند سرمایه گذار

وی در خصوص طرح گردشگری شهر حصارگرمخان نیز گفت: برای اجرای این طرح با یک شرکت مشاوره معتبر صحبت شد ویک طرح گردشگری برای شهر صورت گرفت و در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسید که در این طرح مجموعه های اقامتی، رستوانی، دریاچه مصنوعی، تالارآمفی تئاتر، پیست موتورکراس، و کارتینگ، پارک آبی، باغ شهر و... در نظر گرفته شده که نیازمند سرمایه گذار هستند.

کاظمی افزود: در این راستا جلساتی با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیر کل اقتصاد دارایی در بحث سرمایه گذاری برگزار شد و قرار براین شد در تالار گفتگو که در پاییز امسال برگزار می شود شهرداری حصار گرمخان نیز غرفه ای داشته باشد تا طرح ها را ارائه دهد که با چند سرمایه گذار صحبت کرده ایم و تعدادی نیز اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه سالیانه میلیون ها مسافر از این استان به قصد زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و برعکس به سمت شهرهای شمالی  عبور می کنند تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذار، شهر حصار گرمخان را به یک نقطه هر چند کوچک گردشگری تبدیل کنیم.

کاظمی ادامه داد: در این راستا همچنین اقامتگاهی با ۴ واحد مسکونی یک خوابه ۶ ضلعی و ۶ واحد مسکونی با طرح خانه گلی باسازه کاملا مقاوم ساخته شده است.

وی گفت: برای ساخت این اقامتگاه تا کنون ۳۰۰میلیون تومان هزینه شده است که برای ادامه کار نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است که با تخصیص اعتبار بنا داریم این اقامتگاه را در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسانیم.

 اختصاص ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار برای دیوار ساحلی

شهردار حصار گرمخان همچنین به سیل عید نوروز امسال اشاره کرد و گفت: معضلاتی در شهر وجود دارد که می شود تبدیل به فرصت کرد، با توجه به اینکه شهر حصار گرمخان در مسیر سیلاب اصلی رود خانه منتهی به اترک قرار دارد، تمام خروجی آب شهر بجنورد، باباامان و چناران شهر در مواقع سیل از بین حصار و گرمخان عبور می کند که در عید سال ۹۸ تمام نیروهای ما به صورت آماده باش درآمدند و توانستیم با ماشین آلات موجود از خسارت بیشتر این بلایای طبیعی جلوگیری کرده و آسیب‌ها و خسارات را به حداقل ممکن برسانیم.

وی گفت: براثر جاری شدن این سیلاب پل اصلی این شهر خسارت دید که از سوی ستاد مدیریت بحران از ۴ دیوار منتهی به پل اصلی برای یک دیوار اعتباری بالغ بر ۸۰میلیون تومان اختصاص یافت که دیوار ساحلی ساخته شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ اعتبار جدید برای ادامه دیوار ساحلی اختصاص داده شدو قرار شد اگر با همین سرعت و کیفیت مابقی دیوار ساحلی را به اتمام برسانیم برای تکمیل و اجرای پل اصلی که قدیمی شده، اعتباری نیز در نظر بگیرند.

وی در پایان به بودجه شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ لایحه بودجه شهرداری حصار گرمخان با ۴میلیارد تومان بسته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.