ملی پوشان هندبال کشورمان برای شرکت درمسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، فردا، راهی قطر می‌شوند. تیم ما قبل ازشروع رقابت‌ها اردوی یک هفته‌ای در دوحه خواهند داشت که در این اردو، دو بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی قطر، میزبان و شانس نخست کسب سهمیه المپیک، برگزار خواهند کرد.

تیم ملی هندبال در برزخ لژیونرها

قدس آنلاین: مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیا با حضور هشت  تیم و در دو گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. این رقابت‌ها از روز پنجشنبه ۲۵ مهر در دوحه آغاز می‌شود و تا روز  شنبه چهارم آبان ادامه خواهد داشت. قهرمان این مسابقات به طور مستقیم سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهد کرد.

*معضل لژیونرها

اما، در شرایطی که هندبال ما، ۱۰ لژیونر دارد، تنها پنج بازیکن از این جمع اجازه حضور درتیم ملی را یافته‌اند! لژیونرهای ایرانی اکثر در اروپا و بیشتر در لیگ رومانی بازی می‌کنند. سعید حیدری راد، دروازه بان اول هندبال ما و علیرضا موسوی در تیم دینامو بخارست، قهرمان فصل قبل و صدرنشین فعلی «زیمبریلورلیگ» بازی می‌کنند که به دلیل حضور این تیم در لیگ قهرمانان اروپا، اجازه پیوستن به جمع ملی پوشان را نیافته‌اند. سجاد استکی هم که درتیم چسمه بازی می‌کند، مصدوم است. تنها الله کرم استکی ازتیم چسمه، شاهونصرتی ازتیم بوزائو و محسن بابا صفری دروازه بان تیم «تیمشوآرا» رومانی، به جمع ملی پوشان پیوسته اند و مهرداد صمصامی و افشین صادقی هم که درلیگ قطر بازی می‌کنند، در مسابقات انتخابی المپیک حضور خواهند داشت. ازجمع ۲۰ بازیکن تیم های داخلی که در آخرین مرحله اردو حضورداشتند هم ۱۳ نفر به دوحه می‌روند.

*حساب روی جوان‌ها

علیرضا حبیبی، سرمربی تیم ملی درباره بازی تدارکاتی با قطر گفت: بازی تدارکاتی با قطر از اهمیت زیادی برخوردار است، اما برگزاری این بازی قبل از مسابقات نمی‌تواند خیلی به ما کمک کند؛ چرا که برای پیدا کردن نقاط ضعف تیم و اشتباهات بازیکنان فرصتی نخواهیم داشت. واقعیت این است که قرار گرفتن در رتبه اول و دومی غیرممکن است، اما ما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم.

حبیبی در مورد عدم حضور لژیونرها در رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار کرد: متأسفانه برای حضور بازیکنان لژیونر در این رقابت‌ها کمی با مشکل روبه‌رو شدیم، اما با توجه به پیگیری‌های فدراسیون، مسابقه داخلی لیگ رومانی لغو شد و باباصفری، استکی و نصرتی مشکلی برای حضور ندارند و به مسابقات می‌رسند.

حبیبی گفت: در هر حال مکاتبه‌ها با فدراسیون جهانی هندبال صورت گرفته و در کش و قوس این هستیم تا تکلیف این بازیکنان مشخص شود. تیم ملی و بازیکنان در یک برزخ قرار گرفته‌اند. داشتن لژیونر برای هر رشته‌ای یک اتفاق ویژه است، اما زمانی که بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. امیدوارم روزی شرایط باشگاه‌های هندبال ما به گونه‌ای پیش برود که بازیکنان در داخل ایران حضور داشته باشند و برای کمک به تیم ملی مشکلی نداشته باشند. هم اکنون روی بازیکنان جوان حساب ویژه ای باز کردیم.

*دعوت شده‌ها

میلاد قلندری، محمدعلی قاسمی، جلال کیانی، شاهو نصرتی، وحید مسعودی، مهرداد صمصامی، الله کرم استکی، افشین صادقی، مهران حسینی، شهاب صادق‌زاده، مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، محمدامین فرهادی، سلامان بربط، مجتبی کرمیان، علی رحیمی، محمدسیاوشی و محسن صفری.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.