ماجرای بلیت فروشی الکترونیکی دیدار شهر خودرو – پرسپولیس با نارضایتی بسیاری از فوتبال دوستان مشهدی همراه شد.

قدس آنلاین: گروه قابل توجهی از هواداران هر بار که به سایت فروش بلیت مراجعه می‌کردند، با مانعی رو به‌رو می‌شدند، اما امیدوار بودند همان‌طور که مسئولان باشگاه شهر خودرو وعده داده بودند، صبح روز پنجشنبه بتوانند بلیت تهیه کنند، اما به محض اینکه عقربه‌های ساعت روی عدد ۸ صبح پنجشنبه قفل شد، یک داستان جدید رقم خورد.

*پشتیبانی فنی صفر

سایت فروش بلیت و کد دستوری به صورت همزمان از دسترس خارج شد. هر هواداری که قصد خرید بلیت بازی را داشت تنها با یک پیام مواجه می‌شد، سایت مورد نظر در دسترس نیست! هجوم بیش از اندازه هواداران برای خرید بلیت الکترونیک و عدم پشتیبانی فنی سایت از سوی مسئولان باشگاه عامل این اتفاق بود.

*اعتراض سرخ‌ها

با این حال تنها با گذشت یک ساعت از زمان اعلام شده رسانه‌های خبری نزدیک به باشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای از اتمام بلیت‌های مسابقه خبر دادند. اعتراض‌ها لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کرد، بسیاری از هواداران با تماس با روابط عمومی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس از روند بلیت فروشی گلایه داشتند، همین مسئله سبب شد مسئولان باشگاه پرسپولیس نیز به این موضوع واکنش نشان دهند و بابت اتفاقات مرتبط با بلیت فروشی به سازمان لیگ شکایت کنند.

اما مسئولان شهر خودرو اعتقاد داشتند هیچ تخلفی صورت نگرفته و همه چیز طبق قانون پیش‌ رفته است، در حالی که حقیقت ماجرا خلاف این ادعا را اثبات می‌کرد، با این حال فرایند بلیت فروشی به اتمام رسید.

*ورود بدون ضابطه

بخش دوم و جنجالی تر این ماجرا زمان ورود هواداران به داخل ورزشگاه رخ داد، در شرایطی که نیروی انتظامی و هیئت فوتبال اعلام کرده بودند هیچ هواداری بدون بلیت وارد ورزشگاه نمی‌شود، مشاهدات عینی خبرنگاران قدس خلاف این ادعا را ثابت کرد، به شکلی که برخی هواداران بدون اینکه بلیت داشته باشند وارد ورزشگاه می‌شدند. نکته دیگر اینکه خبری از مطابقت پرینت بلیت‌های الکترونیکی با کارت ملی و فعال بودن گیت‌های الکترونیکی نبود، بلکه همه چیز از طریق گوشی موبایل کنترل چی‌ها صورت می‌گرفت که بعضاً افراد با نشان دادن یک پرینت معمولی هم می‌توانستند وارد ورزشگاه شوند.

در این میان عده‌ای از هواداران که موفق به خرید بلیت جایگاه ویژه شده بودند، به دلیل ممانعت نیروی انتظامی پشت درهای بسته مانده بودند و با وجود تلاش فراوان نتوانستند به داخل ورزشگاه ورود پیدا کنند.

*صندلی‌های بدون شماره

برخلاف ادعای مسئولان شهر خودرو هیچ ساز و کار اصولی و قانونمندی برای فروش بلیت صورت نگرفته بود، چون اگر بلیت فروشی بر اساس صندلی صورت می‌گرفت هر هوادار روی صندلی خودش می‌نشست اما نشستن هواداران در راهروهای میان سکوها، نشستن لبه دیوار کاذب حائل میان سکوها و اسکوربورد حکایت از این داشت که هواداران بدون بلیت و کنترل لازم بی‌دردسر وارد ورزشگاه شده‌اند.

*تذکر سازمان لیگ

سعید فتاحی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات با پذیرش انتقاد هواداران مبنی بر وجود مشکلات فراوان در پروسه بلیت فروشی به خبرنگار قدس می‌گوید: من هم قبول دارم که مشکلاتی در جریان بلیت فروشی وجود داشته، اما باید این واقعیت را نیز بپذیریم که سیستم بلیت فروشی الکترونیکی یک سیستم نوپا و تازه کار است. ما به باشگاه شهرخودرو و نیروی انتظامی تذکر خواهیم داد تا نظارت خود را بر مبادی ورودی ورزشگاه افزایش دهند، چون به هیچ وجه برابر قانون نباید هواداران در راهروهای ورزشگاه مستقر شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.