خراسان شمالی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:امروزه یکی از دغدغه های مهم مدیریتی و در راس آن مقام معظم رهبری ،کاهش تلفات و حوادث جاده ای و درون شهری است.

کاهش تلفات، یکی از دغدغه ها مهم مدیریتی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی رضا رجب زاده در همایش تجلیل ار همیاران پلیس استان و راهوران محله اظهار داشت:یکی از مسائلی که استانها در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار میگیرند موضوع کاهش تلفات جاده ای و شهری است.
وی با ابراز خرسندی از اینکه در دو سال پیاپی با تلاش تمام عوامل،با کاهش تلفات روبه رو هستیم، تصریح کرد:این آمارها به سادگی بدست نیامده بلکه در سایه توسعه راه ها،ایمن سازی ها، برنامه ریزی و دهیاران آموزش دیده تحقق پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نقش عوامل مختلف را در کاهش تلفات جاده ای ارزیابی کنیم یکی از این عوامل توسعه زیرساخت ها و ایمنی راه هاست که عمدتا سخت افزاری است.

رجب زاده افزود: یکی از راه های پر آسیب استان که دغدغه های تمام مسئولان است محورجنگل گلستان و بجنورد است این محور از آنجا اهمیت دارد که سالیانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر تردد دارند که البته با تلاش ها و پیگیری های بعمل آمده در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان یکی از مصوبات مهم،اتمام بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان تا پایان سال ۹۹ است.

وی افزود: ایمنی وسایل نقلیه هم در کاهش تلفات بسیار مهم است که البته مسئولیت آن برعهده خودروسازان است و عامل مهم دیگر ،عامل انسانی است که نقش آموزش رو دوچندان می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد تلفات جاده ای استان را افرادی تشکیل می دهند که مدرک تحصیلی آنان پایین تر از دیپلم است این موضوع اهمیت و جایگاه آموزش را نشان می دهد.

رجب زاده با تاکید بر اینکه اکثر شهرها،خودرو محور شده است، افزود: باید زیر ساخت های لازم توسط شهرداری فراهم شود تا شهرها پیاده محور شوند که یکی از برنامه های اجرایی شده در این راستا،جمعه های بدون خودرو است که ارمغان این کار سلامتی، داشتن هوای پاک و کاهش تلفات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.