کابینه عراق طی جلسه فوق‌العاده‌ای بسته اولیه از تصمیمات مهمی را در پاسخ به مطالبات معترضان تصویب کرد.

 تصویب بسته اولیه مصوبه دولت عراق در پاسخ به مطالبات معترضان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عراق (واع)، کابینه عراق، شامگاه شنبه طی نشست فوق‌العاده‌ای که به ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و در پاسخ به خواسته‌های تظاهرات کنندگان و عموم شهروندان عراقی و طبق متن خطبه مرجعیت دینی عالی تشکیل داد، بسته اولیه‌ای از تصمیمات مهم را تصویب کرد که به شرح ذیل است:

1 - اعطای زمین‌های مسکونی تخصیص یافته به اقشار کم درآمد و گروه‌های دیگر بر اساس مصوبه ویژه کابینه در تمام استان‌ها.

2- تکمیل توزیع 17 هزار قطعه زمین مسکونی برای افراد نیازمند اقشار کم درآمد در استان بصره طی در بازه زمانی کمتر از 4 هفته.

3- تکمیل و اجرای برنامه ملی مسکن، که شامل احداث 100 هزار واحد مسکونی در سطح استان‌ها و دادن اولویت به فقیرترین استان‌ها و مناطق است.

4- تمامی استانداران کمیته‌هایی را برای آمارگیری از خانواده‌های بسیار نیازمند در سطح استان‌ها، از بین مشمولان تامین اجتماعی، به منظور توزیع زمین‌های مسکونی تشکیل می‌دهند و اسامی آنها را ظرف مدت 2 هفته به دبیرخانه کابینه ارائه خواهند داد.

5- وزارت دارایی مسؤولیت افزایش ذخیره صندوق مسکن را به منظور افزایش شمار متقاضیان وام بر عهده بگیرد تا آنها بتوانند واحدهای مسکونی خود را در قطعه‌ زمین‌هایی که بین شهروندان توزیع خواهد شد، احداث کنند که این موضوع در بودجه 2020 لحاظ می‌شود و طبق قانون صندوق وام‌ها معاف از سود و بهره خواهد شد.

6- اعطای 150 هزار دینار به افراد بیکاری، که توان کار کردن ندارند و همچنین اعطای مقرری ماهیانه معادل 175  هزار دینار به هر فرد به مدت سه ماه که در مجموع 7 میلیارد و 850 میلیون دینار عراقی است.

7- ایجاد کیوسک‌ها در مناطق تجاری در بغداد و دیگر استان‌ها طی مدت سه ماه با هزینه 60 میلیارد دینار است؛ به طوری‌که صاحبان کیوسک‌ها متعهد می‌شوند دو فرد بیکار را استخدام کنند تا دست‌کم 45 هزار فرصت شغلی برای شهروندان تضمین شود، البته اولویت با کسانی است که کیوسک‌های‌شان از بین رفته است.

8 –تدوین برنامه آموزش افراد بیکار، که توان کار کردن دارند و شامل 150 هزار جوان فارغ التحصیل است که طی 3 ماه دوره آموزش، هزینه مالی به میزان 175 هزار دینار عراقی در هر ماه به هر شخص پرداخت می‌شود و استخدام آن دسته از این افرادی، که دوره‌های آموزشی را با موفقیت گذرانده‌اند در شرکت‌های سرمایه‌گذاری در عراق.

منبع: تسنیم

انتهای پام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.