مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: عمده ترانزیت ریلی از پایانه مرزی سرخس ترانزیت ورودی است، ۹۰ درصد آن از بندرعباس و مقدار ناچیزی از مرز سرخس ترانزیت می شود.

عمده ترانزیت ریلی از پایانه مرزی سرخس ترانزیت ورودی است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: ترکمنستان صادر کننده محصول خام گوگرد است و ترانزیت ورودی این محصول به پایانه ریلی سرخس طی نیمه نخست پارسال ۷۸۰ هزار تن بود که در مدت مشابه امسال به ۲۶۰ هزار تن رسیده است.

او ادامه داد: کاهش قیمت جهانی گوگرد موجب شد صادرات این محصول از ترکمنستان به صرفه نباشد با این حال راه آهن به دنبال کاهش تعرفه حمل به منظور تسهیل شرایط ترانزیت این محصول است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: عمده ترانزیت ریلی از پایانه مرزی سرخس ترانزیت ورودی است که ۹۰ درصد آن در مسیر بندرعباس انجام می‌شود و مقدار ناچیزی به میزان ۱۰ هزار تن از مرز سرخس به پایانه‌های ریلی میرجاوه و رازی در استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی ترانزیت می‌شود.

نصیری افزود: واردات کالا از پایانه مرزی سرخس طی ۶ ماه نخست امسال ۱۱۳ هزار تن ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: در این مدت ۶۰۶ هزار تن محموله صادراتی که بیشتر آن سیمان می‌باشد، با ۱۰ هزار دستگاه واگن بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۰ درصد افزایش داشته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.