برنامۀ تلویزیونی «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۱۴ مهر، در یک گفت‌وگوی ویژه به مناسبت هفتۀ جهانی فضا در شبکۀ چهار میزبان یک فضانورد اهل روسیه خواهد بود.

یک فضانورد روس به شبکه چهار می‌آید

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما در این برنامه محمدحسین‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با آناتولی آرتسه بارسکی، فضانورد ایستگاه فضایی "میر" گفت‌وگو خواهد کرد.
این فضانورد روسی در مجموع بیش از 140 روز را در فضا سپری کرده و انجام شش راهپیمایی فضایی را در کارنامه‌ی خود دارد. آرتسه بارسکی سرهنگ بازنشستۀ نیروی هوایی شوروی است و در تنها پرواز فضایی خود در سال 1991 به‌عنوان فرمانده‌ی فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرد. این گفت‌وگو به مناسبت هفتۀ جهانی فضا (WSW) انجام می‌شود که هر ساله از 4 الی 10 اکتبر توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان جشن بین‌المللی علم و فناوری فضایی و سهم آن در بهبود شرایط زندگی بشر برگزار می‌شود. هر سال انجمن هفتۀ جهانی فضا موضوعی را برای این هفته انتخاب می‌کند تا تمام فعالیت‌ها و رویدادهای صورت‌گرفته در جهان را پیرامون این شعار برنامه‌ریزی کند. این انجمن شعار هفتۀ جهانی فضا برای امسال را «ماه، دروازه‌ای به سوی ستارگان» اعلام کرده است.
گزارش مستند از جزییات کار کاپیتان عبدالحی، خلبان و رییس عملیات ناوگان ATRهواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بخش دیگری از سی‌وپنجمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» خواهد بود.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.