در نیمه نخست امسال ۱۴ طرح در بخش‌های مختلف مورد حمایت معاونت علمی، پژوهشی و فناوری بسیج خراسان رضوی قرار گرفته است.

۱۴ طرح پژوهشی مورد حمایت بسیج علمی خراسان رضوی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، مسئول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی گفت: طرح های مورد حمایت علاوه بر اینکه از کمک‌های بلا عوض ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریالی بهره مند می شوند به دستگاهها و سازمانهای مرتبط و همچنین بانکها برای دریافت وام قرض الحسنه نیز معرفی می گردند.

محمود رضا کفاش با بیان اینکه طرح ساخت کاهش آلاینده های هوا، استحصال فلزات گرانبها از ضایعات الکترونیک و طرح کامپوزیت پلیمری آنتی باکتریال از جمله این طرح هاست افزود: این طرح ها برای دریافت تسهیلات بیشتر و در صورت تجاری سازی تا ۴۰۰ میلیون ریال به معاونت علمی پژوهشی بسیج مستضفین نیز معرفی شده اند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون سه مرکز رشد، ۱۷ پایگاه علمی با محوریت مساجد و خانه نخبگان برای بررسی مسائل روز و با هدف ضرورت ایجاد شرکت های دانش بنیان به منظور توسعه انرژی های تجدید پذیر و ساخت ظروف و پلاستیک های زیست تخریب پذیر و بررسی رونق اقتصادی با هدف توسعه حوزه های گردشگری، صنعتی، کشاورزی و سلامت در معاونت بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان رضوی راه اندازی شده است.

وی گفت: همچنین تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به امکانات و تسهیلات علمی رایگان در نیمه نخست امسال به امضا رسیده است.

کفاش ادامه داد: ایجاد خانه کارآفرینی و کسب و کار در معاونت علمی پژوهشی بسیج استان با هدف آشنایی دانش پژوهان، دانش آموزان و دانشجویان جهت اشتغال بعد از دانش آموختگی و مشاوره رایگان از دیگر اقداماتی است که طی نیمه نخست امسال در این معاونت انجام شده است.

۲ هزار پژوهشگر، نخبه علمی و مخترع با سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی همکاری دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.