خوزستان-مدیرکل ارشاد خوزستان گفت: آخرین مهلت ارسال آثار برای سوگواره اربعین حسینی خوزستان تا ۱۰ آبان ماه و طی یک مراسم اختتامیه در ۲۵ آبان ماه اعلام نتایج می شوند.

فرصت ارسال آثار دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین  در خوزستان اعلام شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد جوروند مدیر کل ارشاد خوزستان در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه در رابطه با برگزاری دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین حسینی خوزستان که امروز ۱۴ مهر برگزار شد، اظهار کرد: در این سوگواره چند بخش تیتر، خبر، عکس خبری و گزارش خبری منتظر تحویل آثار اهل رسانه است که هر نفر می تواند تا پنج اثر ارسال کند.

جورند موضوعات این سوگواره را شامل اربعین و نماز، اربعین و وحدت ملی، اربعین و اتحاد اقوام، اربعین اتحاد مردم ایران و عراق برشمرد.

وی در خصوص جوایز این سوگواره توضیح داد: نفر اول یک و پانصد تومان، نفر دوم یک میلیون تومان، نفر سوم هفتصد هزار تومان جوایز دریافت می کنند.

مدیرکل ارشاد خوزستان اذعان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۰ آبان ماه و طی یک مراسم اختتامیه در ۲۵ آبان ماه اعلام نتایج می شوند.

وی با اشاره به اینکه رسانه نیز در برابر امام حسین وظایفی دارد، باید باقلم این وظایف ادا شوند، گفت: در مرز چذابه سومین سوگواره تاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با هدف رونق بخشی با جریان عظیم زایرین و ارایه آثار هنرهای نمایشی و ترویج هنر عاشورایی نیز از ۲۲ مهر ماه در پایانه چذابه برگزار می شود.

جوروند افزود: ۱۶ استان کشور در این تاتر حضور دارند و آثار آن ها در حال ارزیابی است.

وی داوران را سامان خلیلیان از تهران، محمد لارتی از تهران، عادل کروشاوی از خوزستان، ناصر میاحی، عزیز زنگنه و مهدی باجی در حوزه تعزیه های فارسی و عربی اعلام کرد.

مدیر کل ارشاد برگزاری سوگواره ملی دل نوشته های عاشورایی لالی، برگزاری سوگواره شعر ملی ناله های فرات شوش، برگزاری دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین حسینی، برگزاری سومین سوگواره تاتر خیابانی و تعزیه اربعین، برگزاری همایش عاشورایی خط خون در شهرستان رامهرمز، برگزاری همایش عاشورایی هفتاد و دو پروانه در هفتگل، برپایی نمایشگاه عکس اربعین حسینی، برپایی موکب در مرز چذابه جهت برنامه های فرهنگی هنری که هر شب مختص اجرای برنامه توسط یک شهر است را از اهم برنامه ها خواند و اضافه کرد: کوروش، پردیس و باهنر نیز تعزیه روزهای عاشورایی برگزار کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.