کرمانشاه- زیرساخت‌های مناسب و مسیر کوتاه‌تر تا کربلای معلی، مرز خسروی را به اولویت بسیاری از زائران اربعین تبدیل کرده است اما در حالی که روز به روز بر تردد زائران از این مرز افزوده می شد، ناگهان ایجاد ناآرامی در بغداد سبب انسداد این مرز در ۱۱ مهرماه شد.

مرز خسروی بسته نمی شود/مرز یک طرفه است

قدس آنلاین-گروه استان ها: مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد  و لذا  زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

مرز خسروی در حال حاضر برای تردد زوار ایرانی مسدود است اما برای بازگشت زائران ایرانی و عراقی منعی ندارد شاید از همین رو است که استاندار کرمانشاه ابراز می کند که مرز خسروی هیچ وقت بسته نشده است.

در چند روز گذشته اخباری از جمله انسداد مرز خسروی و هم چنین ابتلای چند تن از هموطنان چهار محال و بختیاری به ویروس ایدز در صدر اخبار رسانه بوده است و جالب اینجاست که در دو حادثه مسئولان باز هم انگشت اتهام به سمت رسانه برداشته و در حالی که خبرنگاران نقشی در انسداد مرز و یا انتقال ویروس ایدز نداشتند اما روزنامه نگاران هم چنان به بزرگ نمایی متهم هستند.

مرز یک طرفه

در همین رابطه استاندار کرمانشاه با انتقاد از برخی از اخبار رسانه ها، مبنی بر بسته شدن مرز خسروی، گفت: هیچ وقت مرز خسروی بسته نشده و این مرز تنها مسیری است که از شهر بغداد به کربلا راه دارد و به همین دلیل به سبب اعلام منع تردد در پایتخت عراق عبور زوار از آن با مشکل مواجه شد.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه با برطرف شدن منع آمد و رفت در بغداد عبور زوار از خسروی ادامه خواهد یافت، گفت: به زودی اجازه تردد از مرز برای زوار اربعین از سوی عراق اعلام می شود.

استاندار خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مرز خسروی تنها مرزی است که از داخل بغداد می گذرد لذا بنا بر شرایط منع ترددی که در بغداد وجود دارد ما نمی توانیم از این مسیر زوار را عبور دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که مرز خسروی همچنان برای تردد اتباع عراقی و تبادلات تجاری باز است ادامه داد: زائرانی که از مرز خسروی عبور می‌کنند پس از گذر از شهر دیالی، باید وارد شهر بغداد شوند که هم اکنون بخاطر مسائل اخیر داخل عراق، منع آمد و رفت در این شهر(بغداد) وجود دارد.

وی یادآور شد: اگر مشکل عبور از بغداد حل شود که چه بهتر، وگرنه یک مسیر جایگزین را انتخاب کرده‌ایم که پس از بررسی مسائل امنیتی این مسیر، آن را جایگزین مسیر بغداد برای تردد زائرانی که از مرز خسروی عبور می‌کنند، خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سلامت و امنیت زائران برای ما بسیار مهم است افزود: در طرف ایرانی هیچ مشکلی برای بازگشایی مرز خسروی وجود ندارد و این مرز پس از تعیین مسیر جایگزین و اعلام مقام‌های عراقی به سرعت بازگشایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.