قزوین_ معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای روکش آسفالت راههای خاکی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز داریم.

روکش آسفالت راه های خاکی نیازمند ۷۵۰ میلیاردتومان اعتبار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی فرخزاد ظهر روز یکشنبه در نشست خبری که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در استان ۸۲۴ روستا داریم که ۶۳۰ روستا دارای دهیاری بوده و جمعیت روستایی استان بالغ بر ۳۳۶ هزار نفر است.

وی افزود: در ۶۵۴ روستا با فعالیت شوراها بیش از ۲۰۵۲ نفر به عضویت در آمده و ۵۶ درصد روستاهای استان دارای دهیاری تحت پوشش است و در این میان ۲.۵ درصد جمعیت استان هم عشایری است.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در دهه فجر ۲۳۷ طرح با ۴۶ میلیارد تومان اعتبار در روستاها افتتاح می شود و ۱۰ طرح نیز در هفته های اخیر با ۴ میلیارد تومان در سه دهستان چوقور، دستجرد و زوارک توسط قرارگاه عمران و پیشرفت افتتاح شده است.

فرخزاد یادآور شد: در سال های اخیر شاهد پروژه های عمرانی بودیم و ما امروز ۱۳۶پروژه را در روستاها داریم؛ یکی از طرح های بزرگ در استان گازرسانی به روستاهاست که در حال حاضر ۲۷۸ روستا اشتراک گاز دارند و ۸۵ درصد روستاییان از این تسهیلات برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: در استان بیش از ۵۱۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۵۱ درصد آن آسفالت شده و ۳۱ درصد آن خاکی و ۱۲ درصد شوسه است و عمر متوسط آسفالت راهها نیز حدود ۲۰ سال است که برای روکش آسفالت راههای خاکی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز داریم.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان در ۸۷ فضای روستایی به مساحت ۴۳۰مترمربع فضای ورزشی وجود دارد و شاهد تحول فضای ورزشی روستایی هستیم.

فرخزاد یادآور شد: در حوزه آب و فاضلاب نزدیک به ۸۶درصد جمعیت روستایی استان از آب سالم برخوردارند و ۳۳۶ کیلومتر خط انتقال و مجتمع روستایی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امروز ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۵ هزار خانوار از نعمت برق برخوردار هستند و در سال جاری ۱۳ روستای جدید به شبکه برق پیوستند.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: با کمک بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی حدود۵۰درصد از خانه های مسکونی مقاوم سازی شده و بیمه اماکن مسکونی اتفاق افتاده است.

فرخزادیادآور شد: یکی از اولویت ها ما، تهیه طرح های هادی روستایی بوده و ۶۶۲روستا دارای طرح و ۳۶۲روستا موردبازنگری شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای شبکه تلفن و اینترنت افزود: در حال حاضر، از ۸۲۴روستای موجود ۷۰۳ روستا دارای سرویس خانگی ثابت و ۴۵۰روستا تلفن بی سیم است و ۳۰۰روستا تلفن نسل سوم و چهارم و ۷۴۰روستا تحت پوشش اینترنت قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.