مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: ما در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد نیازمند دامپزشک کاملاً مجرب و بی‌طرف هستیم که رسالت اصلی خود را انجام دهد و موضوعات را بر این اساس به ما گزارش دهد. اگر تعهدات خود را انجام ندهد، قطعاً باغ‌وحش را تعطیل خواهیم کرد.

باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد نیازمند دامپزشک بی‌طرف است

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی در خصوص تعیین تکلیف باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد، اظهارکرد: دادستانی باید آخرین اقدامات و نظر قضایی خود را در خصوص باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد را اعلام کند.

مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی با بیان اینکه «هر باغ‌وحشی باید مقررات زیست‌محیطی را رعایت کند»، بیان کرد: هر باغ‌وحشی باید پروتکل و استانداردسازی‌هایی که لازم است را رعایت کند. مثلاً اگر گونه‌ای متولد می‌شود، بایستی سریعاً به محیط‌زیست اعلام شود و اگر این توله متولد شده از لحاظ سلامت مشکلی دارد، باید با گزارش دامپزشک به محیط‌زیست ابلاغ شود.

همتی افزود: اگر گونه‌ای از بین رفته است، دامپزشک باید علت مرگ را به ما اعلام کند که ما آن را بررسی کنیم؛ حتی برای معدوم‌سازی نیز باید به ما گزارش دهند که معدوم‌سازی گونه‌های تلف شده باید با نظر محیط‌زیست صورت گیرد.

مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه «باغ‌وحش وکیل آباد مشهد این چرخه را معیوب و ناقص انجام داده است»، عنوان کرد: باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد به تعهدات و وظایف زیست‌محیطی که به آنها ابلاغ شده، به طور کامل عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه «بخش عمده این کار به نداشتن وحدت فرماندهی و مدیریتی برمی‌گردد»، اظهار کرد: در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد تعدد مدیریتی زیاد است. گویا مدیرعامل اصلی باغ‌وحش نماینده و مدیرداخلی تعیین کرده است. مدیر داخلی باید اختیارات کامل داشته و پاسخگوی محیط‌زیست و مراجع قضایی باشد.

همتی با اشاره به اینکه «محیط‌زیست مشهد این اشکالات را در مجموعه باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد می‌بیند و اقدامات لازم را زیرنظر دادستانی پیگیری می‌کند»، گفت: سرنوشت باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد دو حالت دارد؛ یا باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد استانداردهای ما را به طور کامل رعایت می‌کند یا باغ وحش مشهد به فعالیت خود پایان می‌دهد.  

وی عنوان کرد: باغ‌وحش نیازمند مدیرداخلی ذی‌صلاح و آشنا به رفتار حیوانات است. ما در آنجا نیازمند دامپزشک کاملاً مجرب و بی‌طرف هستیم که رسالت اصلی خود را انجام دهد و موضوعات را بر این اساس به ما گزارش دهد.

مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی، بیان کرد: اگر قرار بود باغ‌وحش مشهد به صورت موقت به کار خود ادامه دهد، قطعاً باید همکاری‌های لازم بین ما و دامپزشکی برای رفع بهانه‌جویی در زمینه مجوزها، بیشتر شود. باغ‌وحش نباید به صرف اینکه مجوز ندارد از یک‌سری تعهدات زیست‌محیطی و دامپزشکی سر باز زند.

همتی تاکید کرد: ما با هیچ‌کس تعارفی نداریم. اگر باغ وحش مشهد تعهدات خود را انجام ندهد، قطعا آن‌ را تعطیل خواهیم کرد.

وی افزود: پرونده تخلفات باغ‌وحش در دادستانی مفتوح بوده و در مرحله تحقیقات است.  مراجع قضایی با توجه به مستندات، نظر خود را اعلام می‌کنند، ما هیچ دخالتی در خصوص نظر دادستان نداریم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.