نخست‌وزیر عراق در خلال جلسه امروز کابینه بر تعهد دولت به محاکمه عناصر فاسدو نیز انجام اصلاحات قانونی و مالی در کشور تاکید کرد.

 عبدالمهدی: دولت متعهد به محاکمه عناصر فاسد است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، تلویزیون عراق سخنرانی عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق را در خلال جلسه کابینه پخش کرد. عبدالمهدی در این سخنرانی از نیروهای سیاسی خواسته بود تا در زمینه فراهم کردن همه شرایط لازم برای انجام اصلاحات همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادهایی برای انجام اصلاحات قانونی و مالی و سایر اصلاحات اداری وجود دارد٬ اظهار داشت که درباره حمایت از پروژه‌ها و اختصاص دادن وام به پروژه‌های کوچک صحبت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین در خلال این جلسه خاطر نشان کرد که دولت متعهد به محاکمه فاسدان است.

پیش از این عبدالمهدی در خلال جلسه اضطراری کابینه که دیروز با ریاست وی برگزار شد٬ مجموعه‌ای از تصمیمات در خصوص برآورده کردن مطالبات تظاهرات‌کنندگان و شهروندان را اعلام کرد که مهم‌ترین آنها سهولت در ارائه زمین‌های مسکونی به افراد کم‌درآمد و تکمیل انتشار طرح‌های مسکن برای افراد مستحق بود.

تصمیمات این جلسه ویژه همچنین شامل تقویت موجودی صندوق مسکن به دلیل افزایش تعداد درخواست‌کنندگان وام و معافیت آنها از سود به اضافه اعطای کمک‌هزینه به 150 هزار نفراز کسانی که توانایی کار کردن ندارند و نیز ایجاد مجتمع‌های بازاریابی جدید یا به اصطلاح کیوسک در بغداد و سایر استان‌ها در راستای افزایش فرصت شغلی برای جوانان بود.

علاوه بر این در جلسه مذکور توافق شد که با قربانیان آشوب‌های اخیر چه تظاهرات کنندگان و چه نیروهای امنیتی٬ مانند شهدا برخورد شده و خانواده‌های آنها از حقوق و مزایای مربوطه برخوردار شوند.

همچنین وزارت بهداشت نیز عهده‌دار معالجه تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی زخمی٬ با هزینه دولت حتی در خارج از عراق شده و قرار شد که شورا تصمیمات لازم را در جلسات بعدی ادامه دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.