رژیم صهیونیستی با توجه به توانایی‌های رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل حزب‌الله لبنان٬ آنها را در لیست ۵ شخصیت مهم و تاثیرگذار بر جامعه صهیونیستی قرار داده است.

 یحیی سنوار و نصرالله٬ تاثیرگذارترین شخصیت‌ها بر افکار عمومی صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جامعه صهیونیستی و فرماندهی سیاسی و نظامی آن به خوبی می‌دانند که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله علاوه بر اینکه می‌توانند معادله سیاسی صهیونیست‌ها را تغییر دهند٬ قدرت تاثیرگذاری بر اقتصاد رژیم صهیونیستی را نیز دارند.

چند روز قبل روزنامه اقتصادی کلکلیست اسرائیل٬ یحیی سنوار رئیس حماس در نوار غزه و دبیر کل حزب‌الله را در لیست 5 شخصیت مهم و تاثیرگذار بر جامعه صهیونیستی قرار داد. این دسته‌بندی موردتوجه سطوح مختلف در حاکمیت رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

اینکه سنوار و نصرالله در صدر لیست شخصیت‌های تاثیرگذار بر افکار عمومی صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند٬ نتیجه قدرت آنها در تصمیم‌گیری‌های مهم و حساس در مقابل دشمن صهیونیستی است. این دو موفق شدند قواعد مناسبی برای درگیری با نیروهای اشغالگر در جبهه شمال و جنوب وضع کرده و مانع پیشروی‌های دشمن در نوار غزه و لبنان شوند.

فرماندهان صهیونیستی دریافته‌اند که با شخصیتی در نوار غزه مواجه هستند که دارای چشم‌انداز جدیدی در قدرت تاثیرگذاری در بیش از یک زمینه بر آنان است. در همین راستا درود شالوم فرمانده گردان تحقیقات اطلاعاتی صهیونیستی اذعان کرد که اسرائیل برای فهم و شناخت شخصیت سنوار به زمان زیادی نیاز دارد؛ چراکه او داری استراتژی چالش‌برانگیزی است.

طی دوسال ونیم گذشته مقاومت فلسطین ودر راس آن گردان‌های قسام 12 دوره سخت و پرتنش را پشت‌سر گذاشته که در آن با تکیه بر سیاست حرکت بر لبه پرتگاه موفق شد تا قواعد درگیری و مقابله با دشمن را تثبیت کند. نتیجه این امر ایجاد حالت سردرگمی در صحنه سیاسی صهیونیست‌ها بود که تا به امروز نیز ثبات داخلی آن را تحت‌تاثیر قرار داده است.

این اتفاقات منجر به ایجاد حالت شدیدی از تحریک و جنجال در داخل جامعه صهیونیستی شد که اولین بازتاب آن در استعفای لیبرمن از وزارت جنگ پس از شکست در تحقق یکی از وعده‌های رئیس رژیم صهیونیستی در نوار غزه که نابودی حماس و ترور فرمانده آن بوده مشاهده شد. 

قابل توجه است که رژیم صهیونیستی یحیی سنوار را متهم کرده که او در پشت این اقدامات قرار دارد و همین امر موجب توجه زیاد رسانه‌های صهیونیستی به وی شده است.

توجهات رسانه های صهیونیستی به سنوار در قالب گزارش‌های خبری مکتوب و یا برنامه‌های تلویزیونی و نیز مقالات متعددی که نویسنده‌های صهیونیستی دررابطه با وی می‌نویسند٬ از زمان انتصاب وی به ریاست  حماس در غزه بیشتر شده است.

اما در جبهه شمالی٬ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله به همراه هزاران موشک که توانایی فلج‌کردن صهیونیست‌ها و مختل کردن زندگی عمومی و هدف گرفتن تاسیسات مهم آنها را دارند٬ فرماندهی دشمن را در شرایطی قرار داده که قبل از هراقدامی ضد حزب‌الله خوب فکر کنند. باوجود عرض اندام رژیم صهیونیستی در جنگ تونل در جنوب لبنان؛ سید نصرالله پس از تلاش دشمن در هدف‌گیری ضاحیه جنوبی٬ با اعلام پاسخ به این تجاوز٬ جامعه صهیونیستی را در حالتی از نگرانی و پیشگیری قرار داده است.

بنابراین صهیونیست‌ها با علم به این‌که سنوار و نصرالله توانایی تغییر معادله سیاسی رژیم صهیونیستی و نیز تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد آن را دارند٬ بیهوده نبوده است که آنها را در لیست 5 شخصیت ‌مهم و تاثیر گذار بر جامعه صهیونیستی قرار داده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.