دبیر هیأت تیراندازی خراسان رضوی گفت: متاسفانه به دلیل گرانی و افزایش قیمت‌ سلاح، نزدیک به ۴ سال است نتوانستیم سلاح جدید تهیه کنیم و بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای این رشته با هزینه‌ خود سلاح خریداری کرده‌اند.

۴ سال است که نتوانسته‌ایم سلاح جدید تهیه کنیم
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمود سوقندی ، با اشاره به اینکه مسابقات لیگ تیراندازی تاثیر مثبتی بر رکورد گیری تیراندازان دارد، عنوان کرد: لیگ تیراندازی استان از چهار سال پیش آغاز شد و امسال چهارمین مرحله لیگ در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های تپانچه و تفنگ در حال برگزاری ست. این هفته از لیگ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

وی ادامه داد: ۱۴ تیم در بخش بانوان، متشکل از ۷ تیم تپانچه و ۷ تیم تفنگ و ۱۸ تیم در بخش آقایان، متشکل از ۱۱ تیم تپانچه و ۷ تیم تفنگ با یکدیگر به رقابت پرداختند. در مجموع با در نظر گرفتن نفرات آزادی که در مسابقات شرکت کردند، حدودا ۲۵۰ نفر در این مسابقات حضور داشتند.

سوقندی در خصوص سطح مسابقات، عنوان کرد: خوشبختانه در چند هفته‌ای که از لیگ گذشته، مسابقات در سطح خوبی در حال برگزاری است و با توجه به رکوردهای ثبت شده و عملکرد ورزشکاران می‌توان گفت مسابقات در سطح قابل قبولی در حال برگزاری است، البته در بین ورزشکاران حاضر در لیگ، تیراندازان مبتدی حضور دارند که این افراد به نوبه خود نیز عملکرد قابل قبولی دارند.

دبیر هیأت تیراندازی خراسان رضوی با بیان اینکه برای انتخاب ورزشکاران در سطح لیگ‌های کشوری شاخص‌های متعددی وجود دارد، تصریح کرد: ورزشکارانی در استان داریم که در لیگ‌ برتر شرکت می‌کنند، اما در لیگ‌ استان حضور کمرنگی دارند. بازیکنان تیم استانی تقریبا از نفرات لیگ انتخاب می‌شوند، اما در زمان مسابقات کشوری بین افراد منتخب رکورد گیری مجدد برگزار شده و با توجه به نحوه عملکرد تیراندازان، تیم منتخب بسته خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه سالن‌‎های تیراندازی دیگر استان‌ها، نسبت به خراسان رضوی ارتقا یافته است، عنوان کرد: حتی در استان‌های کم‌برخوردار، خطوط الکترونیکی نصب شده در حالی که سالن تیراندازی استان از ۲۵ سال قبل تا امروز پیشرفتی نداشته‌است، با این وجود تیراندازان استان عملکرد خوبی را دارند و هرساله به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند.

سوقندی با اشاره به اینکه سالن استاندارد تیراندازی در اختیار نداریم، بیان کرد: سالن تیراندازی باید به گونه‌ای باشد که همه خطوط در یک سطح تراز طبقه باشند، درحالی که سالن هیأت در دو طبقه بوده و ارتعاشات ناشی از رفت‌وآمد پله‌ها و سقف باعث خطای تیرانداز می‌شود، لذا امیدواریم اداره کل ورزش استان مساعدت‌های لازم برای احداث یک سالن ۳۰ خط استاندارد را در نظر گیرد.

دبیر هیأت تیراندازی خراسان رضوی، افزود: متاسفانه به دلیل گرانی و افزایش قیمت‌های سلاح، نزدیک به ۴ سال است نتوانستیم سلاح جدید تهیه کنیم و بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای این رشته با هزینه‌ خود سلاح خریداری کرده‌اند. کشف استعدادهای جدید نیازمند سلاح است.

وی افزود: همچنین دیگر مشکل بزرگ ما، نبود اسپانسر است که هیأت را با مشکلات مالی روبه‌رو کرده است.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.