قزوین_ رئیس امور عشایری استان قزوین گفت: ۴۶ کیلومتر از راه های عشایری استان مرمت شده است.

۴۶ کیلومتر از راه های عشایری قزوین مرمت شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهزاد غیاثوند ظهر روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان قزوین در استانداری اظهار کرد: سه جامعه شهری، روستایی و عشایری در کشور وجود دارد و ساختار زندگی عشایری که به صورت ایلی، قبیله ای و دام دار بودن است، آنها را از جامعه روستایی و شهری تفکیک کرده است.

وی افزود: امور عشایر در استان قزوین از اواسط سال ۹۶ به منظور ارائه خدمات به عشایران تأسیس شد و بر اساس آخرین آمار سرشماری در سال ۸۷، یک و هشت دهم درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می داد و یکی از حوزه های مناسب در کشور محسوب می شود.

رئیس امور عشایر استان قزوین بیان کرد: اقدامات مختلفی در حوزه عشایر صورت گرفته است؛ برای نمونه با هماهنگی میراث فرهنگی، دوره مقدماتی گلیم بافی را برای زنان عشایری، دوره هایی در حوزه بهداشتی، دامداری، زنبورداری، گیاهان دارایی و هم برای این قشر برگزار شده است تا بتوان در کنار تولید، اشتغالزایی عشایری صورت بگیرد. 

غیاثوند بیان کرد: در حوزه راه های عشایری نیز اقداماتی از جمله مرمت ۴۶ کیلومتر از راه های عشایری استان انجام شده و در بحث توزیع پنل های خورشیدی و آبگرمکن خورشیدی هم این کار به صورت پایلوت در ۲ نقطه در بخش کوهین و طارم انجام شده است.

وی یادآور شد: در اواخر سال گذشته با هماهنگی مرکز آمار ایران، سرشماری عشایر کوچنده کشور انجام شد و اطلاعات در سامانه ثبت شده اما تائید نهایی نشده است که در این خصوص ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر شناسایی شدند.

رئیس امور عشایر استان قزوین تصریح کرد: در حوزه شناسایی مناطق عشایری نیز تیم مطالعاتی اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.