خوزستان_ رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در گرامیداشت ۱۴ مهر روز دامپزشکی گفت: تثبیت جایگاه نظام آموزشی و بالا رفتن طح آگاهی دامداران و صداقتی که در بین دامپزشکان به وجود آمده آینده روشنی را پیش روی این رشته ترسیم می کند

آینده روشنی پیش روی رشته دامپزشکی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین حمیدی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در گرامیداشت ۱۴ مهر روز دامپزشکی  با ذکر اینکه تثبیت جایگاه نظام آموزشی و بالا رفتن طح آگاهی دامداران و صداقتی که در بین دامپزشکان به وجود آمده آینده روشنی را پیش روی این رشته ترسیم می کند، اظهار کرد: در گذشته دامپزشکان بخش خصوصی به شکل انحصاری کار می کردند اما امروز بین آنها و دامپزشکان رقابت به وجود آمده  و اگرچه با ایده ال ها فاصله داریم اما می توان امید داشت دامپزشکان توانمند ما موفق شوند.

وی با بیان اینکه در دیگر دامپزشکی سهل انگاری نخواهیم داشت از تجربه  تغییر الگوی بیماری های عفونی در سیل گفت و اشاره کرد: اتفاقات زیادی در همین رابطه رخ داد که  لازم است از کسانی که در این رابطه فعالیت کردند و نگذاشتند این موضوع صدمه های جبران ناپذیر داشته باشد، فارغ التحصیلانی که بدون چمشداشت پای کار آمدند تشکر کنم.

وی در تشریح روحیات یک دامپزشک گفت: دامپزشک انسانی که از تجربه مسیرهای صعب العبور نمی ترسد، طبییی است که مزد نمی گیرد با بعد از درمان می گیرد یا هزینه بیمار خود را می دهد و همه بیماران خود را می پذیرد.

تعیین روز ملی اعتبار ویژه ای برای دامپزشکی است

در ادامه جلسه پروفسور محمد علی راد بنیان گذار دوره تخصصی دامپزشکی و استاد نمونه و بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که انتشار ۱۵ کتاب و  ۸۰ مقاله را در کارنامه دارد نیز گفت: انسان موجود زیانکاری است اما اگر ایمان بیاورد به بهترین شادمانی ها دست می یابد.

وی درباره روز دامپزشکی توضیح داد: براساس مطالعات دکتر  تاج بخش  که تاریخ دامپزشکی را در دو جلد نوشته اند روز ۱۴ مهر ایرانیان باستان برای حیوانات خود همزمان با جشن مهرگان دعا می کردند و با مکاتبات با وزارت  ارشاد بالاخره این روز را به عنوان روز ملی دامپزشکی معرفی کردند.

راد تاکید کرد: تعیین روز ملی اعتبار ویژه ای برای دامپزشکی بود، هر ساله برای حرمت به این رشته جشن گرفته می شود.

وی افزود: در سال ۱۳۱۱ و قبل دانشگاه تهران به خاطر نیاز ارتش دانشگاه دامپزشکی شکل گرفت،  اظهار کرد: انقلاب فرهنگی در سال۵۸ برنامه ریزی ها را گسترش داد و پرداختن به علم بیشتر مد نظر قرار گرفت و آموزش پایه های علوم پزشکی، دامپزشکی در گروه پزشکی تعیین و کمیته برنامه ریزی آن شکل گرفت.

راد تصریح کرد: رشته دامپزشکی در ۴ مقطع تعیین شد اما در اهواز به دلیل نبود استاد تعطیل شد و دانشجوهای آن به شهرهای دیگری رفتند.

وی  یاد آور شد: تا زمانی که کمیته برنامه ریزی دامپزشکی با رویه جدیدی شروع به برنامه ریزی کرد و چند سال طول کشید تا دانشگاه اهواز دوباره افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.