زنجان- سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان  گفت:همزمان با بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی،مهرواره بازی های بومی و محلی در استان اجرا می شود.

ارسال ۳۳۴اثر از استان زنجان به بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی

به  گزارش خبرنگار قدس آنلاین:شیرین دارایی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در نشست خبری امروز یک شنبه با اشاره به اهداف برنامه های هفته ملی کودک گفت: برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی ، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها ی سراسر کشور، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان ،ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، معرفی سازمان‎های فعال در حوزه‎ی کودک و ظرفیت‌های آن‌ها به جامعه و...در این برنامه ها دنبال می شود.
 دارایی ، برپایی نمایشگاه معرفی کودکان عاشواریی، برگزاری کارگاه های فرهنگی هنری و ادبی، برپایی ایستگاه بازی و سرگرمی و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری را 
از اهم برنامه های این هفته ذکر کرد.
 سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان اشاره کرد و گفت: همزمان با این ایام مهرواره بازی های بومی و محلی هم در استان اجرا می شود.
 وی از ثبت نام رایگان کودکان و نوجوانان در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان طی این هفته خبر داد و گفت: نمایشگاهی از آثار برگزیده اعضای کانون ها در این محل برای بازدید علاقمندان دایر است.

درادامه فاطمه نظری کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه  بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار( آینده ساختنی است) در استان زنجان برگزار می شود گفت:این جشنواره در بخش صحنه‌ای بین المللی، بخش ۹۰ ثانیه‌ای و بخش علمی جشنواره بین المللی قصه گویی اجرا می شود.
دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی ادامه داد: مرحله استانی بیست ‌ودومین دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهالی ۱۶ و ۱۷ مهرماه در زنجان برگزار می شود.
 کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره با هدف توسعه و ترویج قصه گویی برگزار می شود، ادامه داد: این جشنواره با شعار «آینده ساختنی» و با رویکرد «تمرین زندگی» و موضوع «قصه زندگی من» اجرا می شود.
 رشد ۴۰ درصدی آثار ارسالی به جشنواره قصه گویی در زنجان و ارسال ۳۳۴ قصه در سامانه قصه گویی استان از دیگر مواردی بود که نظری به آن اشاره داشت. 
 وی با تاکید براینکه قصه گویی برند کانون پرورش فکری است،گفت :در این دوره از مسابقات ۶۰ نفر به رقابت می پردازند که  رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بیشترین تعدادشرکت کنندگان را تشکیل می دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.