رئیس اتاق اصناف نیشابور ضمن اشاره به تخلفات گسترده در اتحادیه املاک نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری ۹۷۴ واحد صنفی به علت‌های مختلفی از جمله بدون پروانه بودن مغازه‌ها پلمپ شده‌اند.

تخلفات گسترده در اتحادیه املاک نیشابور

به گزارش قدس آنلاین ، عبدالله قدمیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اتاق اصناف نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۹۷۴ واحد صنفی به علت‌های مختلفی از جمله بدون پروانه بودن مغازه‌ها پلمپ شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف نیشابور تصریح کرد: ۲۲ دوره کلاس ۲۴ ساعته برای آموزش اصول و قوانین تأمین اجتماعی، فقه، امور مالیاتی و بهداشت تشکیل شده است که در این شرکت کنندگان در این کلاس‌ها هزار و ۲۶۰ مورد بوده است و با اضافه شدن افراد سال گذشته هزار و ۳۶۱ نفر گواهینامه دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: دو انتخابات اتحادیه‌ها برگزار شده است و ۲۸ انتخابات نیز تا پایان سال برگزار می‌شود،  ۱۲۰ جلسه نیز با سازمان‌ها و ارگان های مختلف  برگزار کرده ایم.

قدمیاری با اشاره به سه هزار ۸۸۹ مورد بازرسی از ابتدای سال افزود: ۶۴۳ مورد تخلف از ابتدای سال جاری ثبت شده است که تبلیغ محصولات کالا برخلاف واقع دو مورد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲۱ مورد، برگزاری حراج غیرقانونی هشت مورد، تداخل صنف ۲۵ مورد، عدم درج قیمت ۱۲۵ مورد، عرصه خارج از شبکه سه مورد، تقلب ۱۹ مورد، کم فروشی پنج مورد، گران فروشی ۱۳۴ مورد و سایر ۲۱۱ تخلف ثبت شده است که کل تخلفات در ۴۰۱ پرونده ثبت و رسیدگی شده است.

رئیس اتاق اصناف نیشابور  تاکید کرد: حدود ۱۴ هزار پروانه کسب از ابتدای سال صادر و یا تمدید شده است و پیش‌بینی ‌می‌کنیم حدود ۱۸ هزار واحد صنفی در کل شهرستان وجود داشته باشد ولی نسبت به سال گذشته تغییر زیادی را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه هم تورم و هم رکود داریم، افزود: در زمانی که با تورم روبه‌رو هستیم، به‌خاطر وجود تورم برگزاری نمایشگاه هیچ جایگاهی ندارد، نمایشگاه‌هایی کهاکنون برگزار می‌شود اصلا آن چیزی که مدعی هستند، نیست و از نظر من غیرقانونی است، در سطح شهرستان‌ها، نمایشگاه بین‌المللی نمی‌توانند داشته باشند. علاوه بر این افراد مجوز سایت نمایشگاه را دارند ولی هنوز چیزی وجود ندارد و این نمایشگاه بین المللی فقط شرکتی که در بحث نمایشگاه فعالیت می‌کند، است.

قدمیاری اضافه کرد: این‌ها بعد از ساخت باید پروانه بهره‌برداری بگیرند، این افراد در قالب نمایشگاه بین‌المللی به دنبال برگزاری نمایشگاه مبلمان، کالای خواب، لوستر و کالای بهاره هستند.

رئیس اتاق اصناف نیشابورگفت: بحث انتقال تمام اتحادیه‌ها به یک محل، نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌ها است، مشکلاتی بین بعضی اتحادیه‌ها وجود دارد که این کار را سخت می‌کند، مسؤولان باید در تخصیص زمین به اصناف کمک کنند.

وی افزود: مدیر اجرایی اتحادیه املاک قرارداد تمام وقت به مدت ۴ ساله دارد، در حالی که این سمت شغل حساب می‌شود، نامبرده در آتش‌نشانی نیشابور نیز مشغول به کار است در حالی که شیفت‌های آتش‌نشانی ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت هست، چطور می‌تواند طی سال ۱۲۰ روز آتش‌نشان باشد و همزمان در شغل دیگری باشد؟

قدمیاری خاطر نشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت نامه‌ای را برای ما ارسال کرد مبنی بر اینکه کمیسیون بازرسی اتاق اصناف به موضوع تخلفات اتحادیه املاک ورود کند.

رئیس اتاق اصناف نیشابور افزود: در حین ورود متوجه دو کارت خوان شدیم و توسط تیم بازرس کارتی کشیده شد و بعد از پیگیری‌ها مشخص شد حساب شخصی به نام حمیدرضا فتحی‌نیا، مدیر اجرایی اتحادیه بوده است که گردش حساب نیز داشته است.

وی افزود: در این پرونده ما به التفاوت پرداختی از طریق سایت و پرداخت توسط مراجعه کنندگان مشخص نیست ولی مبلغی بالغ بر هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

قدمیاری تاکید کرد: امکان دارد حساب‌های دیگری نیز باشد ولی بهتر است خبرنگاران به موضوع و پرونده‌های آن جا مراجعه کنند.

 رئیس اتاق اصناف نیشابور خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای صدور پروانه مغازه، کارت پایان خدمت است ولی پس از انتخابات اتحادیه املاک، رئیس اتحادیه که پدر مدیر اجرایی حمیدرضا فتحی‌نیا است، نامه‌ای به ما می‌زند که پایان خدمت یکی از اعضای هیأت مدیره بعد از ۱۳ سال استفاده از آن جایگاه، جعلی است و پس از بررسی‌ها مشخص شد که کارت اصلی به نام حمیدرضا فتحی‌نیا بوده است که با فتوشاپ تغییر یافته است و با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که ذی‌فع با فتحی‌نیا در دانشگاه هم اتاق بوده است و اکنون مشخص شده که نامبرده معافیت داشته است نه پایان خدمت.

وی افزود: حال سوال این است که چطور بعد از ۱۳ سال این تخلف گزارش شده است و چرا مسؤول برابر با اصل کردن این پرونده‌ها که خود رئیس هیأت مدیره است این موضوع را بررسی و ارائه کرده است.

قدمیاری خاطر نشان کرد: چهار مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نیشابور فعالیت می‌کند که برای مثال از ۱۲ فروشگاه افق کوروش در نیشابور فقط چهار مورد مجوز دارد، برخی کالاها در این فروشگاه ها از بیرون گران‌تر قیمت درج می‌کنند و بعد تخفیف می‌زنند ولی بعضی موارد به دلیل اینکه کارخانه از خودشان است قیمت‌شان پایین‌تر است.

منبع : فارس

انتهای خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.