اتهام رئیس جمهور آمریکا به کوتاهی و برکناری اش از ریاست جمهوری ناشی از اموری است که با انجام آن موجب خودآزاری و تقویت موضع دموکرات ها علیه خود شد.

 دردسرهایی که تماس با رئیس جمهور اوکراین برای ترامپ درست کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شاید زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گوشی تلفن را برداشت و با «ولودیمیر زلنسکی»رئیس جمهور اوکراین در مورد انجام تحقیقات علیه «جوبایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و هلدینگ «بریسما» که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است صحبت کرد، به ذهنش خطور نمی کرد که برای خود دردسر ساخته و خود را وارد یه یک چالش جدی می کند.

براساس گزارش ها  ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی‌یف، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرد و تنها زمانی با پرداخت این کمک‌ها موافقت کرده است که دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش ببرد.

هلدینگ بریسما به فساد مالی متهم است و به نظر می‌رسد ترامپ تلاش داشته تا از طریق مفسد نشان دادن فرزند بایدن، شخص بایدن را هم بی‌اعتبار کرده و شانس او برای پیروزی در انتخابات را کاهش دهد.

با انتشار متن این مکالمه، حالا ترامپ متهم است که برای منفعت شخصی، از اختیاراتش سوء استفاده کرده و منافع ملی آمریکا را در معرض خطر قرار داده است. در ساختار سیاسی آمریکا، این اتهام، توجیه محکمه‌پسندی برای استیضاح یک رئیس‌جمهور است.

خبرگزاری «بلومبرگ» طی گزارشی به این موضوع پرداخته و می نویسد: پرونده تحقیق علیه «دونالد ترامپ» در خصوص امکان اتهام او به کوتاهی و برکناری اش از ریاست جمهوری ناشی از اموری است که با انجام آن موجب خودآزاری و تقویت موضع دموکرات ها علیه خود شد.

ترامپ هنگامی که به طور علنی از اوکراین و چین خواست تا علیه جوبایدن و هانتر پسر او تحقیق کنند، هیزم بر آتش اختلافات ریخت و موجب شد تا انگشت اتهامات علیه او نشانه رود و پیش بینی می شود مجلس نمایندگان در روزهای آتی تحقیات خود در این موضوع را جدی تر دنبال کند.

«سایمون تسیدال» نویسنده روزنامه «ابزرور» در مقاله ای پیرامون این موضوع می نویسد: چنانچه تحقیقات علیه ترامپ در رسوایی اوکراین افزایش یابد و او محاکمه شود، ترامپ قیامت به پا می کند.

در صورت محاکمه ترامپ توسط دموکرات ها دو سناریو وجود خواهد داشت؛ آنکه ترامپ دیوانه راه خود را پایان یافته ببیند، یا اینکه با پیروزی در این پرونده پیروزی خود در انتخابات آتی را تضمین کند.

ترامپ در تمام بحران هایی که با آن مواجه می شود، با حمله کردن از خود دفاع می کند مثلا به جای آنکه عذرخواهی کند، اعتراف می کند که از رئیس جمهور اوکراین خواسته تا در کنار زدن مهمترین رقیب انتخاباتی خود به او کمک کند و اتهام خود به درخواست از چین، انگلیس، فرانسه و استرالیا برای تحقیق معامله های رقیب و فرزند او را رد نکرده است.

چه تمام اتهامات علیه ترامپ ثابت شود چه نه، در هرصورت او فتیله بمبی را در دفتر بیضی شکل خود برافروخته است و فرآیند محاکمه او پس از درز تماسش با رئیس جمهور اوکراین آغاز شده است. سوال این است که ترامپ وارد یک مشکل شده یا خودش را گرفتار مشکل کرده است؟

براین اساس چنانچه مجلس نمایندگان در استیضاح ترامپ موفق شود، بی شک و همانطور که خود او اشاره کرده، با برپا کردن جنجال آمریکا را بهم خواهد ریخت و دیگرآزاری خواهد کرد؛ اما اگر از اتهامات تبرئه شود جمهوری خواهان این موضوع را نقطه عطفی برای دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ و کنار زدن رقبا قرار خواهند داد؛ در این حالت اگر امور مطابق میل ترامپ نباشد، جمهوری خواهان نگران هستند که این رئیس جمهور مستعد ویرانگری و غیرقابل پیش بینی در حل مسائل بین المللی چه خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.