قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید ارائه خدمات به زائران در شهر مشهد به گونه ای باشد که وقتی زائری وارد این شهر شد، ذهن و زندگی راحت و به دور از دغدغه داشته باشداین موضوع باعث اشتیاق بیشتر زائران برای سفر مجدد به شهر مشهد خواهد شد که برای اقتصاد زیارت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رفاه زائران باعث افزایش اشتیاق سفر به مشهد خواهد شد/اقتصاد زیارت به ارتقاء خدمات به زائران وابسته است

مصطفی خاکسار قهرودی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ارائه خدمات به زائران در سطح شهر مشهد برای اینکه آنها احساس خوبی از زیارت داشته باشند و هنگام ورود به شهر مشهد دغدغه ای به جز زیارت نداشته باشند، در حیطه های مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد که این موضوع به طور مرتب در آستان قدس رضوی مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: مواردی نظیر حمل و نقل، پارکینگ ها و  ارائه خدمات مختلف شهری در محدوده حریم حرم مطهر رضوی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو آستان قدس رضوی به این موارد از حیث کمی و کیفی توجه خاصی دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود:احداث زائر سرا و زائر شهر در دو نقطه از شهر مشهد طی سال های گذشته باعث اسکان ارزان قیمت برای زائران شده است ، به طوری که در تابستان سال جاری در بسیاری از روزها این زائرسراها با ظرفیت کامل به ارائه خدمات می پرداختند.  در دوره جدید نیز اقدامات خوبی از جمله بازشدن دور برگردان ها جهت ارائه تسهیلات برای رفت و آمد زائران و  افزایش ظرفیت پارکینگ های اطراف حرم مطهر با همکاری شهرداری مشهد صورت گرفت. از طرفی با توجه به برنامه هایی که  دستگاه های دیگر در داخل سطح شهر مشهد در مورد زائران در حال اجرا دارند می توان گفت که تلاش و جدیتی خوبی برای توسعه کمی و کیفی خدمات به زائران شکل گرفته است.

خاکسار قهرودی افزود: باید ارائه خدمات به زائران به گونه ای باشد که وقتی زائری وارد شهر مشهد شد ذهن و زندگی راحت و به دور از دغدغه داشته باشد زیرا این زندگی راحت باعث فراهم شدن شرایط برای زیارت بهتر و موثرتر خواهد شد، همچنین این موضوع باعث اشتیاق بیشتر زائران برای سفر مجدد به شهر مشهد خواهد شد که برای اقتصاد زیارت نیز تاثیرگذار خواهد بود و رشد سالانه حضور زائر در شهر مشهد نشان دهنده این موضوع است که این توجه صورت گرفته است اما برای تدوام این مسیر و ارتقاء این حضور باید خدمات بیشتری برای زائران صورت بگیرد.        

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل روحی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 0
    با سلام و آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه خادمین بارگاه منور رضوی اولویت زیارت وتشرف زائران حضرت امام رئوف باید صرفا معنویت و فرهنگ دینی باشد و خادمین حضرتش به عنوان میزبان از طرف امام رضا علیه السلام باید مهمان نوازی را به حدی برسانند که نشان دهنده مرام و سیره امام معصوم مان باشد ان شاء الله