مدیر عامل شرکت کمباین‌سازی ایران زیرمجموعه سازمان اقتصادی رضوی از صادرات محصولات این شرکت به ۳ کشور جهان طی سال جاری خبر داد.

صادرات محصولات شرکت کمباین‌سازی ایران به ۳ کشور جهان

به گزارش قدس آنلاین ، علی‌اصغر حمیدی‌فرد بیان کرد: طی ۶ ماه نخست امسال، تعداد ۱۴ دستگاه کمباین به کشورهای پاکستان، عراق و ازبکستان و همچنین  ۲۴ دستگاه بیلر به کشور ازبکستان صادر شده است.
وی ادامه داد: پیگیری و ایجاد ارتباط با خریداران بالقوه در کشورهای هدف، از جمله عوامل موثر در افزایش میزان صادرات انجام شده به شمار می‌رود.
مدیر عامل شرکت کمباین‌سازی ایران افزود: علاوه بر این، کاهش قیمت ارزی محصولات به دلیل افزایش نرخ ارز در کشور نقش موثری در این خصوص داشته است.
وی ارزش ریالی صادرات صورت گرفته توسط این شرکت طی ۶ ماه نخست امسال را بیش از ۴۳ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال عنوان کرد.
حمیدی‌فرد درباره اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش و بهبود کیفیت محصولات تولیدی شرکت کمباین‌سازی ایران تصریح کرد: پروژه‌های بهبود محصولات جاری بر اساس نظرات و انتقادات مشتریان در واحد مهندسی، تولید اجرا می‌شود که کمباین ۱۰۶۰یکی از نمونه‌های آن است.
وی با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی صادرات محصولات این شرکت خاطرنشان کرد: عدم ارتباط بانکی میان ایران با بسیاری از کشورها مانع از انتقال وجه محصولات صادراتی به داخل کشور می‌شود.
حمیدی‌فرد ادامه داد: همچنین امکان استفاده از کمک‌های مالی بین‌المللی در بازارهای هدف صادراتی که برای توسعه بخش کشاورزی در اختیار دولت‌های این کشورها قرار گرفته است، وجود ندارد.
وی عدم ارتباط بانکی در حوزه صادرات را که مانع استفاده از تسهیلات خرید مشتریان نظیر LC مدت‌دار، فاینانس و... می‌شود، یکی دیگر از چالش‌های پیش رو در این بخش دانست.
حمیدی‌فرد ادامه داد: در این بازار حضور رقبای چینی که امکان استفاده از اعتبارات دولت چین را در صادرات محصولات خود دارند، مشکلی قابل توجه به شمار می‌رود.
مدیر عامل شرکت کمباین‌سازی ایران اضافه کرد: ضمن این که نباید حضور رقبای بین‌المللی قدرتمند با نشان‌های تجاری معتبر را فراموش کرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.