خراسان شمالی- نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی پرداخت زکات را اقدامی مهم در سازندگی جامعه عنوان کرد.

زکات باعث سازندگی جامعه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، آیت‌الله یعقوبی در همایش یاوران و اعضای شورای زکات بابیان اینکه توجه به پرداخت زکات باعث رونق جامعه و خدمت‌رسانی به محرومان می‌شود، ادامه داد: فرهنگ زکات مانند نماز باید در جامعه رونق ویژه‌ای بگیرد.

وی تأکید کرد: باید در جامعه حرکت و نهضت ویژه‌ای برای گسترش زکات ایجاد شود تا حفره‌ها و خلاءهای اقتصادی جامعه پر شود.

آیت‌الله یعقوبی با اشاره به اینکه زکات گوناگونی در زندگی وجود دارد، تأکید کرد: هر کس در هر موقعیت از زندگی باید زکات را بپردازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر زکات به معنای اعم آن در جامعه جانمایی شود، بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات محرومان حل می‌شود.

وی بابیان اینکه اعطای زکات یعنی معامله با خداوند است، بیان کرد: بسیاری از مؤمنین ازآنچه خدا به آن‌ها داده است بااراده خود جدا می‌کنند و درراه خدا صرف می‌کنند درنتیجه زندگی راحتی دارند.

آیت‌الله یعقوبی تأکید کرد: زکات زمینه زندگی آسان را فراهم می‌کند.

وی درباره افرادی نیز که در پرداخت بخل می‌ورزند، گفت: کسانی که پرداخت زکات را قبول ندارند در مسیر زندگی با دست‌اندازهای بسیاری برخورد می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این همایش از پرداخت حدود ۱۰ میلیارد تومان زکات طی نیمه نخست امسال خبر داد.

مجید الهی راد با اشاره به برگزاری ۴۶۰ جلسه شورای زکات طی امسال در استان، گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۴۴۵ عامل زکات مشغول جمع‌آوری زکات هستند و ۱۷۳ مبلغ نیز در حوزه ترویج و تبلیغ زکات فعالیت دارند.

وی مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در سال جاری را حدود ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: زکات پرداختی امسال نسبت به برنامه ۱۱۵ درصد و نسبت به مدت مشابه خود ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان زکات حدود ۵ میلیارد تومان زکات واجب، یک و نیم میلیارد تومان زکات مستحب و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز زکات فطریه و کفارات بوده است.

الهی راد با اشاره به هزینه کرد ۸۰ درصدی زکات جمع‌آوری‌شده در بین نیازمندان برای احداث و مرمت مسکن و معیشت نیازمندان، تحصیل اظهار داشت: ۲۰ درصد مابقی نیز برای امور عمرانی روستاها از قبیل احداث مسجد و حسینیه و خانه عالم و فاطمیه مصرف‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.