گیلان- مدیر انجمن خیرین حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان گفت: یک هزار و ۲۷۰ بیمار کلیوی در این استان نیازمند دریافت خدمات و کمک خیران هستند.

۱۲۷۰ بیمار کلیوی در گیلان نیازمند دریافت کمک هستند

 به گزارش قدس آنلاین هوشنگ رضوان پناه ضمن بیان اینکه قدمت این انجمن از سال ۱۳۷۲ بوده و توسط خیرین و عاقبت اندیشان استان آغاز به کار کرده است ؛ گفت : یکی از خصوصیات فرهنگی و بارز مردم فهیم استان گیلان این است که درامر باقیات و صالحات پیشتاز هستند.
وی افزود :  در سال ۱۳۱۷ پرورشگاه مژدهی رشت  توسط دو خیر بزرگوار  (کاظم خان مژدهی و همسرش مرحوم افسر قوام زاده  مژدهی )  تاسیس شد و در سال ۱۳۴۰ اولین آسایشگاه در کل کشور ،  به نام آسایشگاه معلولین رشت توسط محمدرضا حکیم‌زاده لاهیجی و همکاری آرسن میناسیان  بنا شد که این نشان دهنده حس نوع دوستی ، درک بالا و خداباوری مردم گیلان بود.

رضوان پناه  تعداد خدمات گیرندگان ازانجمن حمایت از بیماران کلیوی استان را  یک هزار و ۲۷۰ نفر بیمار عنوان کرد که  با ۲۸۰ دستگاه دیالیز می شوند و افزود : با تلاش این مرکز و شناسایی افرادی که محق دریافت کمک هستند در حال حاضر یک هزار و ششصد نفر مستمری بگیر تحت پوشش این مرکز  است و خدماتی چون کمک های نقدی ، غیر نقدی ، سبد کالا ، کمک هزینه دارو ، آزمایشگاهی ، دندانپزشکی ، تحصیلی و مسکن دریافت می کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.