اخیرا وزارت علوم اقدام به برنامه‌ریزی برگزاری کنفرانس بین‌المللی در تاریخ هفدهم و هجدهم مهرماه سال جاری کرده است که موضوع اقتصاد جهانی و تحریم است.

دعوت عامل امنیتی آمریکا به کنفرانس علمی داخلی!

قدس آنلاین: در حالی وزارت علوم اخیرا اقدام به برنامه ‏ریزی برگزاری کنفرانس بین‌المللی با موضوع اقتصاد جهانی و تحریم نموده است که یکی از سخنرانان و مدعوین اصلی این کنفرانس «جفری دیوید ساکس»، مشاور جرج سوروس و عامل سازمان سیا در غرب آسیا است!

در چند سال گذشته پای عوامل سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهای معاند تحت پوشش عناوین مختلف از جمله همکاری‌های زیست‌محیطی، دانشگاهی و مدنی به ایران باز شده است. این عوامل با نفوذ و رخنه به نقاط حساس و استراتژیک کشور اقدام به تصمیم‌سازی برای مسئولین کشور و زمینه را برای تغییر سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم و استراتژیک فراهم می‌کنند.
یکی از عوامل اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به نام «جفری دیوید ساکس» که با جرج سوروس، طراح انقلاب‌های رنگی و مخملی همکاری داشته است، تحت عناوین علمی و پژوهشی به کشور رفت و آمد کرده است. وی در مقاله‌ای در سایت project syndiacate در سال ۲۰۱۶ نوشته است که آمریکا در سیاست تغییر رژیم خودش باید به جای روش‌های جاسوسی و امنیتی CIA به آموزش و «‌تربیت نیروهای همسو با سیاست‌های آمریکا» بپردازد. جفری ساکس در راستای پیگیری دیدگاه خود در خردادماه سال ۹۵ در یک سفر چند روزه به ایران آمد و ابتدا در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی نمود که اعتراض دانشجویان دانشگاه را در پی داشت. سپس وی به‌عنوان میهمان ویژه با معصومه ابتکار، رئیس وقت سازمان محیط زیست دیدار داشته است.
اخیرا وزارت علوم اقدام به برنامه‌ریزی برگزاری کنفرانس بین‌المللی در تاریخ هفدهم و هجدهم مهرماه سال جاری کرده است که موضوع اقتصاد جهانی و تحریم است. یکی از میهمانان و سخنرانان خارجی این کنفرانس جفری ساکس است. حضور عوامل اطلاعاتی ایالات متحده در چنین کنفرانس‌هایی با پوشش آکادمیک، تبعات امنیتی برای کشور خواهد داشت و لازم است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

منبع: کیهان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.