۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 673407

رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین حملات لفظی به دموکرات‌ها به دلیل احتمال استیضاح در رسوایی «اوکراین‌گیت»، این بار به رئیس مجلس نمایندگان اتهام خیانت زد.

ترامپ، پلوسی را به خیانت متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به موازات تشدید فضای پر تنش سیاسی در آمریکا ناشی از پرونده استیضاح رئیس‌جمهور و قضیه «اوکراین‌گیت»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری بشدت به «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور تاخت و او را به خیانت به کشور متهم کرد.

دونالد ترامپ بامداد امروز دوشنبه به وقت تهران در توییتر خود بار دیگر به شدت به ماجرای استیضاحش واکنش نشان داد و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و همچنین «آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی این مجلس را به باد انتقاد خود گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «نانسی پلوسی از همه دروغ‌ها و تقلب‌های گسترده آدام شیفِ حیله‌گر در کنگره آمریکا و نزد مردم آمریکا در سخنرانی متقلبانه او (درباره پرونده اوکراین‌گیت)  و همچنین دیدارهای غیرقانونی او با یک به اصطلاح "افشاگر" و وکیل او اطلاع داشت».

ترامپ افزود: «این سبب می‌شود که نانسیِ (پلوسی) عصبی به اندازه آدام شیفِ کوچولو در ماجرای ارتکاب به جرایم سنگین و بزهکاری و شاید خیانت مقصر باشد. فکر کنم که این یعنی که آنها و همه کسانی که به طرزی شیطانی با آنها "تبانی کردند"، باید فورا استیضاح شوند».

وارد کردن اتهام خیانت به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط ترامپ در حالی مطرح شده که رسانه‌های آمریکایی در روزهای گذشته از احتمال افشاگری‌های تازه درباره رسوایی اوکراین‌گیت خبر داده‌اند و روز یکشنبه (دیروز) دومین مقام اطلاعاتی آمریکا هم برای افشاگری درباره این رسوایی پا پیش گذاشته است.  

«مارک زید» که پیشتر به عنوان عنوان وکیل «افشاگر» پرونده رسوایی اوکراین‌گیت کار خود را آغاز کرده بود، با پا پیش گذاشتن «دومین افشاگر» در رابطه با تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با همتای اوکراینی او، به عنوان وکیل او نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

پیشتر افشاگر اول که طبق گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی، مامور سیا  و برای نظارت بر عملکرد اعضای ارشد دولت در کاخ سفید گماشته شده بود، از رسوایی درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین برای تحقیق درباره فساد احتمالی «جو بایدن» خبر داد و به دنبال آن رهبران دموکرات‌ها تحقیقات درباره استیضاح او را کلید زدند.

مخالفان ترامپ می‌گویند که او برای تخریب رقیب بالقوه‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی ، از اختیارات رئیس‌جمهور و روابط خارجی آمریکا سوء استفاده کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.