یزد - مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: کارشناسان دامپزشکی به منظور اطمینان از حفظ سلامت شهروندان همواره به مردم توصیه می کنند که کلیه فراورده های خام دامی را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

گوشت مرغ فرآوری شده از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، سید مهدی موسوی پوراظهارداشت: یکی از این اقلام پرمصرف که توسط خانواده ها به خصوص در ایام تعطیلات آخر هفته خریداری و مصرف می شود گوشت مرغ فرآوری شده به صورت جوجه کباب زعفرانی شده آماده طبخ ، شنیتسل و.... است  که در صورت رعایت نشدن اصول فنی و بهداشتی در تهیه آن می تواند سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره بیاندازد.

وی با اشاره به ماده سی و یک قانون تعزیرات حکومتی در زمینه فرآوری انواع گوشت یادآورشد: هر گونه قطعه بندی، بی استخوان کردن، فیله کردن، شنیتسل، جوجه کباب و زعفرانی کردن گوشت خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ممنوع و تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی مجاز است .

موسوی پور تصریح کرد : بر همین اساس فرآوری گوشت مرغ نیز تنها در مراکز بسته بندی دارای پروانه بهداشتی بهره برداری از دامپزشکی که زیر نظر مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی مشغول فعالیت باشند قانونی و بلامانع است و این در حالی است که با وجود نظارت های صورت گرفته در برخی موارد شاهد عرضه گوشت مرغ فرآوری شده غیر مجاز توسط برخی افراد سودجو و متخلف هستیم.

این مسئول در خصوص مشخصات گوشت مرغ فرآوری شده غیر مجاز و خطرات مصرف آن اظهار داشت: این محصولات فاقد بسته بندی بهداشتی و برچسب مشخصات بوده و  در نتیجه هیچگونه اطلاعاتی از قبیل نحوه تولید، شرایط نگهداری، تاریخ تولید و انقضاء آن در دسترس نیست و علاوه بر آن به دلیل عدم نظارت فنی، امکان وجود انواع افزودنی های غیر مجاز خوراکی مانند رنگ های صنعتی در این محصولات وجود دارد.

وی خاطر نشان ساخت: حتی الامکان با صرف کمی وقت با تهیه گوشت تازه مرغ، آن را در منزل و تحت شرایط بهداشتی و به صورت خانگی فرآوری نمایند و یا در صورت تمایل به خرید محصولات آماده و صنعتی، در هنگام خرید به شرایط بسته بندی و برچسب مشخصات معتبر دقت کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.