کرمانشاه -مرز خسروی پس از وقفه‌ای چند روزه در تردد زوار اربعین صبح روز دوشنبه ۱۵ مهر ماه بازگشایی شد.

مرز خسروی بازگشایی شد/تردد زائران از سر گرفته شد

به گزارش قدس آنلاین رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز خسروی با اعلام خبر بازگشایی مرز خسروی، اظهار کرد: صبح امروز گروهی از زوار اربعین از این مرز راهی عتبات عالیات شدند.

جعفرهمتی با اشاره به اینکه این زائران از همان مسیر قبلی تردد خواهند داشت،اظهار داشت:ساعت عبور زائران از مرز خسروی فعلاً از هفت صبح تا ۱۵ عصر خواهد بود.

وی با تأکید بر آمادگی کامل در مرز خسروی برای پذیرایی از زائران، گفت: زیرساخت‌های مناسبی چه در قصرشیرین و چه در خسروی برای خدمات رسانی به زائران فراهم شده است.

وی افزود: شرایط اسکان نیز برای زائرانی که از مرز خسروی قصد خروج دارند فراهم شده و برای بیش از ۴۰ هزار خودرو نیز پارکینگ در نظر گرفته شده است.

گفتنی است مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد اما روز پنجشنبه هفته گذشته به دلیل ایجاد ناآرامی در بغداد با تصمیم طرف عراقی باری دیگر مسدود شد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و لذا یکی از معبر های مورد استقبال زائران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.